Yönetim Sistemleri Danışmanlığı

Yönetim Sistemleri Danışmanlığı

İNKE İş Geliştirme Merkezi, Uluslararası Standart Organizasyonu (ISO) veya Her ülkeye ait ulusal standart enstitüleri tarafından yayınlanan standartların  uygulanması için danışmanlık hizmetleri vermektedir.

Faaliyet gösterdiğiniz sektöre göre uygun kalite yönetim sisteminin belirlenmesi konusunda firmamızdan destek alabilirsiniz.  Uygun kalite sistemi belirleyen firmalar Talep Formunu doldurup firmamıza göndermeleri yeterlidir.

Gelen başvurular, ilgili birimin yöneticisi tarafından değerlendirilir ve en kısa sürede sizinle irtibata geçilir. Talep ettiğiniz danışmanlık hizmeti ile ilgili firmanız ziyaret edilir. Ziyaret neticesinde verilecek danışmanlık hizmeti, süresi ve ücreti belirlenir.  Belirlenen süre ve hizmete göre teklif hazırlanır ve sizin onayınıza sunulmaktadır. Teklif onaylandıktan sonra sözleşme imzalanır. Sözleşme şartlarına göre gerekli belgelendirme işlemi tamamlandıktan sonra sözleşme sona ermektedir.

Yönetim sistemleri veya diğer standartlar ile ilgili ayrıntılı bilgi aşağıdaki menüden ulaşabilirsiniz. Sorularınız veya merak ettikleriniz için iletişim menüsündeki irtibat telefonlarından veya mail adreslerinden bize ulaşabilirsiniz.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Danışmanlık ve Belgelendirmesi

Uluslararası Standartlar Organizasyonu (ISO) tarafından 1987 yılında başlatılan ISO 9000 standart uygulamaları, 1988 yılında TS 6000 Kalite Güvence Sistem Standardı olarak yayınlanmış ve 1994, 2000, 2008 ve 2015’de revize edilmiştir. 2015 yılında yapılan revizyon Liderlik başta olmak üzere yönetim sistemi prensiplerini ve Risk Bazlı Düşünmeyi ön plana çıkarmaktadır.Ayrıca ISO tarafından yayınlanmış diğer standartlarla entegrasyonun kolaylaştırıldığı, belgelendirme açısından farklı seçenekleri sunan bir açıklama ile ISO9001 standardının 2015 versiyonu ISO resmi sitesinde yayınlanmıştır.

ISO 9001 standardı Uluslararası Standardlar Kuruluşu ( ISO ) tarafından uluslararası standart olarak yayınlanan ve halen Avrupa Topluluğu ülkeleri ile birlikte birçok ülkede belgelendirme modeli olarak uygulanmakta olan bir uluslararası kalite yönetim standardıdır.

ISO 9001:2015 Kalite yönetim sistemi standardı, etkili ve risk bazlı bir yönetim sisteminin nasıl kurulabileceğini, dokümante edilebileceğini ve sürekli gelişmenin nasıl sağlanabileceğini ortaya koymaktadır. ISO 9001 Kalite Belgesi almak isteyen firmalar kalite yönetim sistemlerini bu standardın şartlarına uygun olarak kurmak zorundadırlar.

Günümüzde müşteri tatmini kesinlikle işletmeler için hayati bir unsur haline gelmiştir. Pazarda pay sahibi olmak dolayısıyla kar etmek isteyen işletmeler diğer işletmelerle rekabet etmek durumunda kalmakta ve bu rekabette kalite kavramı ön plana çıkmaktadır.
Firmanızın amansız rekabet fırtınasında ayakta kalabilmesi, ilerleyebilmesi, uluslararası arenada söz sahibi olabilmesi için, ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi zorunluluk halini almıştır. Bugün için İngilizce nasıl ki uluslararası ticaret lisanı haline gelmişse, ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi de her alanda ortak bir yönetim modeli olacaktır.
ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi; konusunda uzman yaklaşık 100’den fazla uzmanın katkıları ile hayata geçirilmiştir. Bu sisteme sahip olmakla 170 ülkeye yayılmış binlerce kalite adamının tecrübelerini işletmenize aktarmış olacaksınız.

 ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi, yasal şartlar ve müşteri ihtiyaçlarını temel alarak, riske dayalı düşünme ile sürekli iyileştirme döngüsüne ve  sürekli müşteri tatminine odaklanmıştır. Kurumsallaşmak işletmelerin devamının teminatıdır.

 İşletmelerin devamlılığını sağlamanın en kolay ve güvenilir yolu ISO 9001:2015 kalite yönetim sistemidir. Kurumsallaşmak, acımasız rekabet ortamında yöneticilerin asli işlerine zaman ayırmalarını sağlayacak yegane çözümdür. Yöneticinin asli işi, firma stratejilerini, hızla değişen ekonomik ve politik dengelere uygun olarak düzenlemek ve insan, finans, sermaye kaynaklarının en verimli şekilde kullanılmasını sağlamak olmalıdır.

ISO 9001:2015 kalite yönetim sistemi, kurumunuza, bir sonraki üretimi, öncekinden daha iyi yapma becerisini kazandıracaktır. ISO9001 standardı, bütün dünyada, 500 Binden fazla işletmede kabul görmüş ve başarıyla uygulanmıştır. İşletmenizin kurum kimliği kazanması ve devamlılığının sağlanması için ilk adımdır.

Kalite Yönetim Sisteminin Prensipleri:

Müşteri odaklılık

Liderlik

Çalışanların katılımı

Proses yaklaşımı

Yönetimde sistem yaklaşımı

Sürekli iyileştirme

Verilere dayalı karar mekanizması

Tedarikçilerle karşılıklı fayda ilişkisi

Kalite Yönetim Sisteminin Kurulma ve Belgelendirme Süreci:
Talebin Alınması
Ön incelemenin Yapılması
Teklif Hazırlanması
Anlaşma Yapılması
Mevcut Durumun Tespiti
KYS Oluşturmanın Planlanması
Gerekli Eğitimlerin Verilmesi
KYS Kurulması
İç Tetkik Yapılması
Sürekli İyileştirme Döngüsünün Sağlanması
Belgelendirme Prosedürü

ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi ;
Maliyetler ve zamandan tasarruf sağlar.
Kalite seviyesinin iyileşmesi
Müşteri şikayetlerinin düşürülmesi
Standartlara uygunluğun sağlanması
Yeni pazarlara ulaşılması
Daha az hata ve daha az yeniden işleme ile maliyetlerin düşürülmesi
Rekabet üstünlüğü sağlanması
Güvenilirlik
Kalitenin herkesin sorumluluğunda olması, çalışanların ve müşterilerin bilinçlenmesi
Çalışma ortamının iyileştirilerek çalışanların mutluluğunun sağlanması
Değişen firma imajı
Verimliliği artırır,
Servis ve bakım faaliyetleri azalır,
Müşteri tatmini sağlar,
Toplam Kalite Yönetimine geçi için altyapı oluşturur.
İthalat ve ihracat aşamalarında gümrük engellerini ortadan kaldırır,
Ulusal ve uluslararası pazarda rekabet gücünüzü artırarak rakiplerinizin önüne geçmenizi sağlar.

ISO 9001:2015, firmanızın dış ve iç pazarda önemli bir tanıtım markası olacağını unutmamalısınız. İNKE Kalite Yönetim Sistem Danışmanlık ve İş Geliştirme Merkezi firmalara ISO 9001:2015 standardına göre Kalite Yönetim Sistemlerinin kurulması konusunda Danışmanlık hizmeti vermektedir.

Kalite Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 9001:2015 Yönetim Sistemi Standardının temel amacı; işletmelerde evrensel kabul görmüş Kalite Yönetim Sisteminin kurulması ve sürekliliğinin sağlanmasıdır. İNKE İş Geliştirme Merkezi sunduğu Kalite Yönetim Sistemi danışmanlığı kapsamında işletmenin yapısına uygun sistemler geliştirmekte ve hizmetlerini analize dayalı projeler şeklinde sunmaktadır.

ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Danışmanlık ve Belgelendirmesi

Bir yandan ilerleyen teknolojiyle yaşam kalitesi iyileşirken diğer yandan doğa riske edilmektedir. Teknoloji gelişimini bir kenara bırakamayacağımıza göre sürdürülebilir kalkınmayı hedeflemeliyiz.  Sürdürülebilir kalkınma, ekonomik kalkınma ile çevreye zarar verilmemesi gerektiğine dikkat çeken bir kavramdır.

ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi; kuruluşların faaliyetlerini sürdürürken çevreye olan etkileşimlerini kontrol altına almalarını sağlayan uluslararası bir standarttır. Her türlü faaliyet çevre sisteminin bir parçasıdır. Bu nedenle faaliyetlerin sisteme zarar vermeyecek şekilde yönetilmesi gerekmektedir.

Artık sadece iyi ürün veya hizmeti ucuza sunmak ve ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ile sunulan bu ürünü güvence altına almak yetmemektedir. Olması gereken kuruluşların ürün veya hizmeti üretirken çevreye karşı sorumluluklarını yerine getirmeleridir.

Çevre Bilincinin Gelişimi

Çevre sorunları birden bire ortaya çıkmamış, sanayileşme ile birlikte hızla birikerek varlığını bugünlere taşımıştır. İnsan faaliyetlerinin doğaya verdiği zararlar, doğanın kendini yenileyebilme becerisi nedeniyle bertaraf edileceği düşünülerek, hep göz ardı edilmiştir. Ancak nüfus artışı, kentleşme ve sanayileşmeyle birlikte olumsuz çevre etkilerinin artışı doğayı zorlamaya başlamış ve 1960’lı yıllarda gerçekleştirilen bilimsel teknolojik devrimin çevreye etkileri, çevre için koruma ve iyileştirme çalışmalarının ivedilikle yapılması gereğini gözler önüne sermiştir. Çevre kirliliğinin ülkeler ile değil, çevre etkilerinin yayılımı oranında sınırlı olması, çevreci gruplar, sanayi ve devlet, hatta devletler arası ilişkilerde sorunlar yaratmıştır. Artan nüfusa iş yaratma, besin sağlama ve ülkelerin kalkınma talepleri de dikkate alındığında, ekonomiden toplum bilimlerine dek pek çok noktada hayatımızı etkileyen çevre sorunları için, tüm dünya devletleri yeni çözümlere itmiştir. Özellikle “sıfır atık” üreterek “etkisiz” bir üretim modeli oluşturmanın imkansızlığı karşısında, çevrenin daha az kirletilerek üretim yapılmasına olanak sağlayan yöntemlerin araştırılması zorunlu olmuştur. İlk olarak 1969 yılında Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri çevrenin korunması ve nüfus artışının azaltılması konularında üye ülkelere seslenmişti. Söz konusu sorunlar, 1968 yılında kurulmuş olan Roma Klubü’nün ‘değişmek yada yok olmak’ ikilemi üzerine hazırlanan raporla da gündeme getirilmişti. ‘sıfır büyüme’ tezi kabul görmemiş, 1972 yılında Çevre Konferansı düzenlenmiş ve ‘tek bir dünyamız var’ sloganı ulusal ve uluslararası düzeyde bir çok kuruluşun çevreyle ilgilenmesine neden olmuştu.

 ‘Sıfır Büyüme’ tezinden sonra çevre kalitesinin korunmasının yanı sıra, ekonomik kalkınmanın da sağlanabilmesi için 1972 yılında Stockholm Çevre Konferansında ‘çevreyi dışlamayan kalkınma’ stratejisi açıklanmıştı. Amaç doğal kaynaklardan adaletli bir şekilde yararlanmaktı. ‘Çevreyi dışlamayan kalkınma’ kavramı esasen çevre koruma ve ekonomik kalkınma arasında bir çelişki görmüyordu. Tarım politikalarında hem tarımsal gelişme hem de tarım topraklarının korunacağı düşünülüyordu.

1970’li yıllarda ekonomik kalkınmanın yanında çevre kalitesinin de korunmasına çözüm olarak ‘Sürdürülebilir Kalkınma’ felsefesi tartışılmaya başlandı. Bu çözüm, doğal kaynakların tüketim hızının oluşum hızına paralelliğinin sağlanması esasına dayanıyordu. Kavram, 1987 yılında BM Çevre ve Kalkınma Komisyonunca yayınlanan ‘Ortak Geleceğimiz’ adlı raporda yer alarak yaygınlık kazanmaya başladı.  Sürdürülebilir kalkınma, bugünün gereksinimlerini gelecek kuşakların da kendi gereksinimlerini karşılama imkanlarını yok etmeden karşılamaktır. Herkesin temel gereksinimlerini karşılayabilmeyi ve kaynakların kullanımı, yatırımların yönlendirilmesi, teknolojinin yönünün belirlenmesi ve kurumsal değişiklikler yaşanırken insanlığın beklentilerinin dikkate alınmasını amaçlayan bir değişim sürecidir.

Çevre sorunları ve ekonomik kalkınma, son 30 yıl içinde giderek yükselen bir tempoda tartışıldı ve bu tartışmalardan çıkan sonuçlardan hareketle yönetmelikler, idari tebliğler ve standartlar gibi uygulama şartlarını içeren yayınlar hızla çoğaldı. Avrupa Birliğine üye ülkelerde uygulanan ve sıkı bir disiplin olan EMAS bunlardan birisidir. ISO Eylül /1996’da, çevre boyutlarının kontrolü ve bertarafı konularında şartlar içeren ve özellikle kalkınmakta olan ülkelere uygun ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemleri standardını yayınladı. Uygulamaları hızla yayılan ve kabul gören ISO 14001 Standardı, çevre politikası, çevre amaçları/hedefleri ve çevre programları doğrultusunda çevre boyutlarının kontrolü ve bertarafına yönelik şartları içermektedir.

ISO 14001 Çevre Yönetimi Sistemi; diğer yönetim sistemleri ile uyumlu, sürekli iyileştirmeyi ön planda tutan, çevre gerekliliklerini firma sistemi içine sokarak giderleri düşürmeye imkan veren, uygulandığı firmaya piyasada yüksek rekabet gücü sağlayan bir standarttır.
Bu standardın temeli, firma yöneticileri tarafından tanımlanacak bir çevre politikasıdır. Bu politika, çevre kanunları ve şirket kuralları ile uyumlu olmalı, sürekli iyileştirme yapabilmeli ve kirlenmeyi engellemeye bağlılık göstermelidir. ISO 14001 sistemi, bu politikanın firma tarafından sürdürülmesi (yada dokümante edilmesi) için gerekli planlama, uygulama, kontrol, düzenleyici mekanizma ve yönetim denetimlerinden meydana gelir.

İNKE İş Geliştirme Merkezi ISO 14001 Çevre Yönetim Sitemi gerekliliklerini sağlamak ve etkin bir çevreye duyarlı bir firma olmanız için gerekli danışmanlık hizmetini size sağlamaktadır.

ISO 45001 İş Sağlığı ve İş Güvenliği Danışmanlık ve Belgelendirmesi

Bugün, firmalardan kalite beklentileri artmıştır. Salt kaliteli mal veya hizmeti uygun bir maliyetle sunmak ve ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ile sunulan ürünü/hizmeti güvence altına almak beklentileri karşılamamaktadır. Firmalarından beklenen, kuruluşların ürün veya hizmeti üretirken çevreye saygılı olmaları (ISO 14001), işçi sağlığı ve iş güvenliği (ISO 45001 ) ile ilgili önlemleri almaları ve sosyal sorumluluklarını (SA 8000) yerine getirmeleridir.

ISO 45001 İş Sağlığı ve İş GÜvenliği  Nedir ?

Öncelikle ağır ve tehlikeli işyerleri için geliştirilmiş, risk analizine dayalı, iş hayatında uluslararası kabul görmüş bir yönetim sistemidir. ISO 45001 İş Sağlığı ve iş güvenliği yönetim sistemi  güvenli ve sağlıklı bir çalışma ortamının oluşturulduğunun ve yönetildiğinin, yasal mevzuatlara uyulduğunun göstergesidir. ISO 45001 , ISO 9001 ve ISO 14001 ile benzer bakış açısıyla sürekli gelişimi destekleyen çözümler gerektirir.

ISO 45001 İş Sağlığı ve İş Güvenliği Yönetim Sistemi olan bir kuruluş için;
Sistematik bir yaklaşımla, kuruluşun İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği ile ilgili risklerini kontrol altına alır.

Sürekli gelişme prensibi ile kuruluşları İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği konularında yönlendirir.
Her sektördeki kuruluşa uygulanabilir.

ISO 9001 veya ISO 14001’e entegre edilebilir olması sayesinde dokümantasyon açısından aşırı bir yük getirmez.

Yasal mevzuatlara ve sorumluluklara uygun hareket etmeyi güvence altına alır.

Çalışanlarla ilgili iş kazaları, meslek hastalıkları ve iş gücü kayıplarını azaltır.

Kazalardan doğan kalite maliyetlerini düşürür.

Çalışanlarda motivasyonu arttırır.

ISO 45001 İş Sağlığı ve iş güvenliği yönetim sistemini kurulması ve gerekliliklerin sağlanması için ihtiyacınız olan danışmanlık hizmetini size sağlıyoruz. talepleriniz için bizimle iletişime geçiniz.

ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Danışmanlık ve Belgelendirmesi

ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemleri Standardı, ISO (Uluslar arası Standart Organizasyonu / International Organization for Standardization) tarafından yayınlanmıştır.

ISO 22000 standardının, çeşitli ülkeler tarafından yayınlanmış HACCP standardının yerini alabilecek ve Dünya’da ISO 9001 gibi kabul görebilecek bir standart olması öngörülmektedir. ISO 22000 standardı, TS EN ISO 22000 Standardı olarak Türk Standardları Enstitüsü tarafından yayınlanmıştır.

Gıda güvenliği, tüketim sırasında gıdalarda bulunan gıda kaynaklı tehlikelerle ilgilidir. Gıda güvenliği tehlikelerinin ortaya çıkışı, gıda zincirinin herhangi bir aşamasında meydana gelebileceği için gıda zinciri boyunca yeterli kontrol önemlidir. Bu yüzden gıda güvenliği, gıda zincirinde bulunan bütün kuruluşların el ele vermesiyle sağlanmaktadır.

Gıda zinciri içindeki kuruluşlar; yem üreticilerinden gıda maddeleri üreticileri içindeki asıl üreticilere, taşıma ve depolama operatörlerine ve perakendeciler için taşeronlara ve gıda servisi satış yerlerine kadar sıralanmaktadır. (bunun yanında makine, paketleme materyali, temizleme, katkı maddeleri ve yardımcı malzeme üreticileri gibi birbiri ile ilgisi olan kuruluşlar). Servis sağlayanlar da bu kategorinin içine girmektedir.

Bu uluslararası standart, son tüketim noktasına kadar gıda zinciri boyunca gıda güvenliğini sağlamak için aşağıda belirtilen genel olarak kabul edilmiş kilit maddeleri birleştiren gıda güvenliği yönetim sistemi için şartları açıkça belirtmektedir.

İnteraktif iletişim,

Sistem yönetimi,

Önkoşul programları,

HACCP prensipleri.

Gıda zinciri boyunca iletişim, gıda zinciri içindeki her bir adımda ilgili bütün gıda güvenliği tehlikelerinin tanımlanması ve yeterli kontrolünü sağlamak için önemlidir. Bu, gıda zincirindeki hem üretim alanına yakın hem de üretim alanına uzak kuruluşların arasındaki iletişimi içermektedir. Müşteriler ve tedarikçiler arasındaki tanımlanmış tehlikeler ve kontrol önlemleri hakkındaki iletişim, müşteri ve tedarikçi şartlarını açıklamada yardımcı olacaktır.
Gıda zinciri içindeki kuruluşların rolünün ve pozisyonunun tanınması, son tüketiciye güvenli gıda ürünleri vermek için zincir boyunca etkili bir interaktif iletişimi sağlamakta önemlidir.

En etkili gıda güvenliği sistemleri, planlanmış yönetim sisteminin yapısı içinde oluşturulur, yönetilir, güncellenir ve kuruluşun bütün yönetim faaliyetleri içinde birleştirilir. Bu, kuruluşa ve ilgili taraflara maksimum yarar sağlamaktadır. ISO 22000 standardı uygunluğunu geliştirmek için ISO 9001 ile uyuşması sağlanmıştır.

Bu uluslararası standardın amacı, gıda zinciri içindeki firmaların gıda güvenliği yönetimi için global seviyedeki şartlara uyumunu sağlamaktır. Bu uluslararası standart, yasalar tarafından genellikle talep edilenden daha fazla odaklılığı, tutarlılığı ve entegre edilen gıda güvenliği yönetim sistemini isteyen kuruluşlar tarafından uygulanması için özellikle tasarlanmıştır. Bu standart, bir kuruluşun gıda güvenliği yönetim sistemi sayesinde yasal ve mevzuat şartlarıyla ilgili bütün uygulanabilir gıda güvenliğini karşılamasını sağlamaktadır.

ISO 22000:2005 Standardının uygulanmasının nedenleri;

  • Tasarlanmış kullanımlarına göre tüketici için ürünleri sağlamada gıda güvenliği yönetim sistemini planlamayı, gerçekleştirmeyi, yönetmeyi, sürdürmeyi ve güncellemeyi hedef almak,
  • Uygulanabilen kanuni ve düzenleyici gıda güvenliği şartlarının uygunluğunu kanıtlamak,
  • Tüketici şartlarını belirlemek ve değerlendirmek ve müşteri memnuniyetini artırmak için gıda güvenliği ile ilgili karşılıklı olarak uygun bulunan müşteri şartlarıyla uygunluğu kanıtlamak,
  • Gıda zinciri içerisinde tedarikçilerine, müşterilerine ve uygun ilgili taraflara gıda güvenliği bildirimini etkin bir şekilde iletmek,
  • Kuruluşun kendisine ait olan belirli gıda güvenliği politikasına uyduğunu garanti etmek,
  • Uygun ilgili taraflara bu tür uygunlukları kanıtlamak ve Dış bir kuruluş tarafından gıda güvenliği yönetim sisteminin tescilini veya sertifikasyonunu istemek veya bu Uluslararası Standarda göre kendi uygunluk beyanını veya kendi uygunluk değerlendirmesi yapmak.

IATF 16949  Otomotiv Kalite Yönetim Sistemleri 

Otomotiv endüstrisi tedarikçileri yönetim sistemi olan TSE ISO/TS 16949, otomotiv sektörüne ait şartların tanımlandığı bir standarttır. Kuzey Amerikan QS-9000 Standardı ile, Avrupa otomotiv standartlarını (Alman VDA 6.1, Fransız EAQF, İtalyan AVSQ gibi) şemsiyesi altına alarak yeni bir standart olarak benimsenmiştir.

IATF 16949’İN Gelişimi
Chrysler, Ford ve General Motors tarafından 1994 yılında ortak olarak geliştirilen ve ISO 9000’i esas alan QS 9000, 3 Büyükler’in temel kalite standartlarını tanımlamaktadır. Ford, GM ve Chrysler alım yaptıkları firmalar için kalite gereksinimlerini belirlemiş ve bu gereksinimleri uluslararası düzeyde standardize etmişlerdir.
Bu gereksinimlere uluslararası düzeyde tanınan ISO 9001 veya 9002′ nin, sanayi ağırlıklı özellikleri de dahil edilerek kapsamı daha geniş olan QS 9000 oluşturuldu. QS 9000 kalite standartları ile üreticilerin dahili ve harici tedarikçilerinden talep ettikleri kalite gereksinimlerinden homojenlik sağlanmıştır. 2002 Yılından sonra son olarak 2012 ve 2016 yılında revize edilmiştir.

IATF  16949 Detayları
TSE ISO /TS 16949’in amacı; devamlı iyileşmeyi, hatayı önlemeyi ve hataları minimize etmeyi ön planda tutan bir kalite yönetim sistemi kurmaktır.  TSE ISO /TS 16949 kalite sisteminin hedefleri; süreçleri sürekli geliştirmek, hataları önlemek, proseslerin etkin kontrolünü sağlamak, ham madde tedarik ve kullanımında ve üretim yöntemlerinde çevre koruma faktörlerini göz önünde bulundurmaktır.  TSE ISO /TS 16949 sadece talep etmez aynı zamanda bu talepleri karşılamada yardımcı olacak çalışma metot tekniklerini de verir. Başlıca metot ve teknikler aşağıda tanımlanmıştır.  APQP (Gelişmiş Ürün Kalite Planlaması) (Advanced Product Quality Planning), bir üründe daha yüksek kalite ve güvenilirlik geliştirmenize yardımcı olan metotları açıklamaktadır.  İstatistiksel Proses Kontrolü (SPC- Statistical Process Control ) kapsamında detaylı olarak ele alınan muhtemel aksaklıklar ve bunların etkilerini tespit eden (FMEA – Failure Mode and Effect Analysis) ile Ölçüm Sistemi Analizi (MSA – Measurement System Analysis) teknikleri de yaygın olarak kullanılmaktadır.

İNKE İş Geliştirme Merkezi IATF 16949 Kalite Yönetim Sistemi konusunda, şirketlere IATF 16949 kapsamındaki tüm sistem, gelişim ve müşteri bazlı eğitimlerin verilmesinde, gereksinimlerinin uygulamaya geçirilmesinde ve sistemin geliştirilmesinde danışmanlık hizmeti vermektedir.
Ayrıca, Firmamız danışmanlık faaliyetleri kapsamında bağımsız denetçi kimliği ile sizin adınıza tedarikçinizi/yan sanayinizi kalite sistemine uygun olarak denetlemektedir. Bu çerçevede, kalite sistemini etkileyen ürün ve hizmetlerin tedarikçisi olan firmaların kalite sistemlerinin denetimi, bağımsız ve uzman denetçiler tarafından yapılmaktadır.

ISO 13485 Tıbbi Cihaz Kalite Yönetim Sistemi Danışmanlık ve Belgelendirmesi

Avrupa Birliğine uyum süreci içerisinde tüm tıbbi cihaz üreticileri mevcut yasal zorunlulukları karşılamak, müşteri beklentilerini karşılayabilmek, verimliliklerini arttırabilmek ve yasal bir güvence oluşturabilmek için kalite sistemi kurmak ve bu kalite sistemini belgelendirmeyi hedeflemektedirler. TS EN ISO 13485 standardına göre kalite sistem belgelendirmesi, tıbbi cihaz üreticilerinin ürünleri üzerinde CE işaretini kullanabilmeleri için bir adımdır. TS EN ISO 13485 Standardı, medikal sektörde faaliyet gösteren kuruluşlar için kalite sistemi şartlarını ortaya koymaktadır.

Bu standart ISO 9001 Standardının proses modeli üzerine kurulmuştur. Ancak; GMP (Good Manufacturing Practices-İyi İmalat Teknikleri) kurallarına uyum, risk yönetimi (TS EN ISO 14971), validasyon ve eğer uygulanıyorsa, sterilizasyon prosesinin validasyonu, stabilite çalışmaları, klinik ve biyolojik değerlendirmelere ait uygulamalar gibi ek kurallar gerektirmektedir. TS EN ISO 13485  ISO 14001 veya ISO 45001 gibi yönetim sistemleri ile de uyumludur.

Neden ? ISO 13485 Tıbbi Cihaz Kalite Yönetim Sistemi 

  • Kuruluşta bir kalite sistemi kurarak, kalite bilincini yerleştirmek.
  • Mevcut yasal mevzuatlara uyum sağlamak.
  • Müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak.
  • Müşteri memnuniyetini arttırmak.
  • Sistemin aksayan yönlerini tespit ederek, düzeltme olanağını sağlamak.
  • Geri çağırmaları önlemek.
  • Karın, verimliliğin ve pazar payının arttırılması.
  • Bitmiş üründen kaynaklanabilecek riskleri ortadan kaldırmak.
  • Sistemin etkinliğinin sürekli olarak sağlanması.
  • Ürünlerde CE işareti kullanabilmek için etkin bir yol izlemek.
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde uygulanabilir bir yönetim sistemine sahip olmak.

ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Danışmanlık ve Belgelendirmesi

Bilgi, diğer önemli ticari varlıklar gibi, bir işletme için değeri olan ve bu nedenle uygun olarak korunması gereken bir varlıktır. Bilgi güvenliği bilgiyi, ticari sürekliliği sağlamak, ticari kayıpları en aza indirmek ve ticari fırsatların ve yatırımların dönüşünü en üst seviyeye çıkartmak için geniş tehlike ve tehdit alanlarından korur. Bilgi birçok biçimde bulunabilir. Kağıt üzerine yazılmış ve basılmış olabilir, elektronik olarak saklanmış olabilir, posta yoluyla veya elektronik imkânlar kullanılarak gönderilebilir, filmlerde gösterilebilir veya karşılıklı konuşma sırasında sözlü olarak ifade edilebilir.

Bilgi hangi biçimi alırsa alsın veya paylaşıldığı veya toplandığı hangi anlama gelirse gelsin her zaman uygun bir şekilde korunmalıdır. Bilgi güvenliği, aşağıdaki maddelerin korunması olarak tanımlanır:

Gizlilik : Bilginin sadece erişim yetkisi verilmiş kişilerce erişilebilir olduğunu garanti etmek.

Bütünlük : Bilginin ve işleme yöntemlerinin doğruluğunu ve bütünlüğünü temin etmek.

Elverişlilik : Yetkili kullanıcıların, gerek duyulduğunda bilgiye ve ilişkili kaynaklara erişebileceklerini garanti etmek.

Bilgi güvenliği, politikalar, uygulamalar, yöntemler, örgütsel yapılar ve yazılım fonksiyonları gibi bir dizi uygun denetimi gerçekleştirme aracılığıyla sağlanır. Bu denetimler, işletmenin belirli güvenlik hedeflerinin karşılandığını garanti altına almak için kurulmalıdır.

ISO 27001′ in Faydaları:

  • İşin devamlılığını sağlar.
  • Müşterinin güveni kazanılır.
  • Yasal mevzuatlara uyulmuş olunur.
  • Bilgi Güvenliği Yönetimi Sistemine ciddi bir önemin verildiğinin göstergesidir.
  • Bilginin gizliliği, güvenilirliği ve elverişliliği; rekabet gücünün, nakit akışının, karlılığın, yasal yükümlülüklerin ve ticari imajın korunması ve sürdürülmesini sağlanır.
  • Bilgi sistemlerini ve ağları bilgisayar destekli sahtekârlık, casusluk, sabotaj, yıkıcılık, yangın ve sel gibi çok geniş kaynaklardan gelen tehdit ve tehlikelerden korunur.
ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Danışmanlığı ve Belgelendirmesi
Bu standard, ISO tarafından hazırlanan ISO 10002  standardı esas alınarak TSE Mühendislik Hizmetleri İhtisas Grubu’nca hazırlanmış ve TSE Teknik Kurulu’nun 07 Aralık 2006 tarihli toplantısında Türk Standardı olarak kabul edilerek yayımına karar verilmiştir. ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetimi Sistemi, müşterilerden gelen tüm geri bildirimlerin etkili ve verimli bir şekilde yönetilmesini ve müşteri geri bildirimlerini teşvik ederek müşteri memnuniyeti, sadakatini ve onayını sürdürmeyi amaçlamaktadır.

Müşterilerden gelen her türlü geri bildirim (öneri, talep ve şikâyet) memnuniyetle karşılanarak verilen hizmette bir gelişim aracı olarak kabul edilir. Bu anlayış, misyon, temel ilke ve değerler olarak kurum kültürüne yerleştirilmelidir. Müşteri Geri Bildirimleri Yönetim Sistemi, geri bildirimin kayıtlara alınması ile başlayıp, müşteri tatmini hedefi ile son bulur. ISO 10002 Müşteri memnuniyeti yönetim sistemi, ISO 9001 kalite yönetim sisteminin müşteri odaklılık, müşteri ile iletişim  maddelerinin gereklilikleridir. Aynı zamanda müşteri ile iletişimini her şartta kendi lehine çevirmeyi hedefleyen firmalar bu standardı mevcut ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemlerine entegre edebilecekleri gibi müstakil olarak bu standarda uygun bir yapı geliştirerek belgelendirmeyi tercih edebilirler.

Bu standarda yönelik belgelendirmeyi her ölçekteki kuruluş talep edebilir. Unutulmaması gerek bir nokta; memnun olan müşteri ortalama 8 kurum ya da kişi ile memnuniyetini paylaşırken memnun olmayan bir müşteri memnuniyetsizliğini 27 kurum ya da kişi ile paylaşmaktadır. İnternet ortamında hızlı iletişimin olduğu da dikkate alındığında müşteriyi memnun etmenin günümüzde ne kadar önemli olduğu ve söz konusu paylaşımın hangi boyutlarda olacağını tahmin etmek çok zor değildir. Pazarlama şirketleri, tur operatörleri, otel ve benzeri konaklama tesisleri, internet üzerinden satış yapan bir çok web sitesi başta olmak üzere ürün ve hizmet üreten bir çok firma güvenilir olduklarını kanıtlamak için bu belgelendirmeyi tercih etmektedir.

ISO 170025 Deney ve Kalibrasyon Laboratuvarları Akreditasyonu Danışmanlığı ve Belgelendirmesi

ISO/IEC 17025 , bir laboratuarın spesifik testleri gerçekleştirme konusunda yetkin olduğunun tanınması için karşılanması gereken genel gereklilikleri açıklayan uluslararası bir standarttır. Bu uluslararası standart, test, kalibrasyon işlemlerini gerçekleştiren tüm organizasyonlar için uygulanabilir. Bu uluslar arası standart, laboratuarların kalite, yönetsel ve teknik sistemlerin geliştirilmesinde yararlanılmaktadır.

ISO 17025 nedir?

ISO 17025 Deney ve Kalibrasyon laboratuarlarının Yeterliliği İçin Genel Şartlar standardı, Mayıs 2000 tarihinde Türk Standartları Enstitüsü tarafından yayınlanmıştır.  Bu standart, yerine geçtiği ISO/IEC Kılavuz 25 ve EN 45001’in uygulamalarından elde edilen tecrübeler sonunda hazırlanmıştır. ISO 17025, kalite sistemi çalıştırdıklarını, teknik olarak yeterli olduklarını ve geçerli teknik sonuçları üretebildiklerini göstermek isteyen deney veya kalibrasyon laboratuarının yerine getirmesi gereken bütün şartları içermektedir. Laboratuar teknik yeterliliği, Laboratuarların teknik yeterlilikleri pek çok faktöre bağlıdır.

Bu faktörlerin bazıları:

  • Laboratuar personelinin vasıfları, eğitim durumu ve tecrübesi.
  • Deney/ölçüm donanımının teknolojik durumu ve kalibrasyonu.
  • Numune alma metotlarının uygunluğu.
  • İstenen sonucu veren nitelikte deney metotlarının laboratuarda kullanılabilirliği.
  • Ulusal/uluslararası ölçüm standartlarına olan izlenebilirlik.
  • Etkin kayıt ve rapor sunma sistemi.
  • Deney/ölçüm tesislerinin niteliği.

Laboratuar akreditasyonu nasıl gerçekleştirilir ?

Bir laboratuar TSE EN ISO/IEC 17025 numaralı standarda uygunluğu sağlamakla akreditasyona hazır hale gelmektedir. Ancak; bu standartlara ilave olarak laboratuarların çalışma alanıyla ilgili ek kriterleri içeren dokumanlar da vardır.

Akreditasyon süreci kısaca aşağıdaki aşamalardan oluşur:

  • Başvuru dosyası hazırlanır, Turkak’ a sunulur.
  • Başvuru dosyasındaki evraklar kontrol edilir varsa eksikliklerin tamamlanması istenir,
  • Denetim tarihi ve denetçiler konusunda mutabakat sağlanır,
  • Denetçiler doküman incelemesi yapar ve saha denetimine gidilir,
  • Varsa, uygunsuzlukların giderilmesi istenir,
  • Denetim raporu TÜRKAK Yönetim Kurulu’na sunulur,
  • Akreditasyon kararı alınır.

ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Yönetim Sistemi Danışmanlığı ve Belgelendirmesi

Günümüzde firmalar, firmaların boyutu ve sektörleri ne olursa olsun ürünlerini piyasaya sürmek ve tanıtmak için çok fazla teknoloji kullanmaya bağımlılardır. Hızla ilerleyen teknolojik değişimlerse bunu daha da karmaşıklastırmaktadır. Bilgi İşlem hizmetleri veren bir firma da olsanız, pazarlama vs gibi hizmetlerinizde bağımlı da olsanız, Bilgi Teknolojileri hizmet yönetim sisteminizin kalitesini sürekli iyileştiren, güvenilir ayrı ve bağımsız bir sertifikasyon kurumundan alınan ISO 20000 belgesine ihtiyacınız olacaktır.

Her geçen gün daha çok firmanın da anlaşmaları imzalanırken ISO 20000 belgesini bulundurmayı bir önkoşul olarak belirlemesiyle bu hızla bir zorunluluk haline gelmektedir.ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Nedir ? Küresel olarak tanınırlılığı olan Bilgi Teknolojileri hizmet yönetimi ingiliz Standard BS 15000 modelinden ilham alınarak ve ofis yönetimi kanunu’nun (0GC) Bilgi Teknolojileri Altyapı Kütüphanesi (ITIL) ile düzenlenen proses yaklaşımı tanımlamasıyla yaratılmıştır. ISO 20000 ister dış kaynaklı ister iç kaynaklı çalışan ve müşterilerine fayda sağlayarak bilgi teknoloji servislerinin ve alt yapılarının tutarlılığa kavuşturulması için tasarlanmıştır.Tüm bilgi İşlem yönetimterinin etkinliğinin sağlanması için Standard hizmet seviyesi yönetimi raporlaması, bilgi işlem hizmetlerinin bütçelenmesi ve hesaplar, bilgi güvenliği, tedarikçi, olay, değişikliklerin yönetimi gibi pek çok konuda anahtar süreçleri temel almıştır.

ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi Kurmanın yararları

  1. Artan hizmet kalitesi ve daha güvenir kurumsal destek
  2. IT yeteneklerinin net olarak görülebilmesi
  3. Varolan hizmetler hakkında daha net bir bilgi
  4. Yeteneklerin doğru analizi ve iş tatmini ile daha motive çalışanlar
  5. Müşteri ihtiyaçlarını doğru anlama ve doğru hizmet ve destek ile müşteri tatminin sağlanması
  6. Hizmet süreçlerinde güvenlik, sürat ve erişilebilirlikte artış
  7. BT yönetim ve işletim maliyetlerinin düşürülmesi
  8. Etkin kaynak yönetimi ve kaynakların verimli kullanımı
  9. İşlerin/problemlerin tekrar tekrar ele alınmasını engellenmesi
  10. Gereksiz işlerin elimine edilmesi
  11. BT hizmetlerinin erişilebilirliğinin artırılması
  12. Müşteri, son kullanıcı ve iş ihtiyaçlarını karşılayan hizmetlerin sunulmasının garanti altına alınması
  13. Hizmetlerin sunumunda yer alan kişilerin rol ve sorumlulukların belirlenmesi
  14. BT ekiplerinin memnuniyetinin artması
  15. Geçmiş deneyimlerden öğrenme sürecinin sağlanması
  16. BT’nin müşteri ve iş kolları ile arasındaki iletişimin iyileştirilmesi, beklentilerin yönetilmesi

SA 8000 Sosyal Sorumluluk Danışmanlık ve Belgelendirmesi

Sosyal sorumluluk kavramı, bir işletmenin faaliyette bulunduğu ortamı koruma ve geliştirme konusundaki yükümlülükleri ile çalışanlarının temel haklarını garanti altına alma olarak tanımlanabilir.

SA 8000, mal ve hizmet üretiminde etik unsurları garanti altına alan bir standarttır ve tüm sanayi kollarında, çalışma hayatına dair uygulamalarla ilgili sosyal sorumluluklarını yerine getirdiklerini kanıtlamak isteyen her büyüklükte işletmeye uygulanabilir.

Türkiye’de henüz çok yenidir ancak; SA 8000 Merkezi Manhattan, Newyork’ta bulunan SAI (Social Accountability International New York) Uluslararası Sosyal Sorumluluk Örgütü, önceki ismiyle CEPPA (Council of Economic Priorities Accreditation Agency) Ekonomik Öncelikler Konseyi Akreditasyon Bölümü tarafından Ekim 1997 yılında, işçi sendikaları, insan hakları ve çocuk hakları örgütleri, akademisyenler ve işverenlerin de bulunduğu bir çalışma grubu tarafından, çalışanların temel haklarını garanti altına almayı amaçlayan işletmeler için SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardı (Social Accountability 8000) olarak yayınlanmıştır.

Uluslararası Çalışma Örgütü’nün (ILO) sözleşmelerini ve ulusal yasaları temel alan SA 8000 standardı; çocuk işçilik, zorla çalıştırma, sağlık ve güvenlik, örgütlenme özgürlüğü, disiplin uygulamaları, ayrımcılık, çalışma saatleri ve ücretlendirme konularında asgari şartları belirlemektedir.
SA 8000, dört bölümden oluşmaktadır.

İlk bölüm standardın “amaç ve kapsamı”nı tanımlamakta  İkinci bölümde, bir işletmenin belge almaya hak kazanabilmesi için standarda ek olarak uymak zorunda olduğu yerel yasaları, Uluslararası Çalışma Örgütü’nün temel düzenlemelerini ve Birleşmiş Milletler Anayasasını belirtmekte , Üçüncü bölüm, standartla ilgili “işletme”, “tedarikçi”, “çocuk işgören” ve “zorla çalıştırılan işgören” gibi kavramları tanımlamakta , Dördüncü bölümde ise, işletmenin yönetim sistemini uygularken ve belge alırken uymak zorunda olduğu genel koşulları açıklamaktadır.

 İşletmelerin tek başlarına standarda uymaları yeterli olmayıp, birlikte çalıştıkları üretici ve tedarikçi işletmelerin de uyması gerekmektedir.

ISO 3834-2 Kaynaklı İmalat Yeterlilik Belgesi Danışmanlığı ve Belgelendirmesi

Kaynak; endüstriyel ürünlerin imalatı için yaygın olarak kullanılan imalat yöntemidir. Kaynaklı birleştirme yöntemi ile basınçlı kaptan endüstriyel tesise, vinçten makineye kadar geniş bir yelpazede ürünler imal edilmektedir. Kaynak, imalatın maliyeti ve nihai ürün kalitesi üzerinde son derece önemli etkiye sahiptir.

ISO 3834-2 standardı, kaynaklı imalat yapan üreticiler için metallerdeki ergitme kaynağı yöntemi esas alınarak uygun kalite şartlarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. ISO 3834-2 standardı, yalnızca kaynak ve kaynakla ilgili işlemlerden etkilenebilecek ürünün kalitesi ile ilgili olup; temel kuralları gerek işletmede gerekse yerinde yapılan kaynaklı imalat için istenen kalite şartlarını ve belirtilen kalitede üretim yapacak imalatçının kaynak kabiliyetini tespit için rehberlik sağlamaktadır. Standart, imalatçıların kaynak kalite sistemlerinin değerlendirilmesi için bir temel olarak kullanılmaktadır.

Kaynaklı imalatlar için, kontroller tasarım aşamasından başlanarak;

  1. Malzeme seçimi
  2. Sarf malzemesi seçimi
  3. Kaynak koordinasyon personelinin eğitimi
  4. Çalışan kaynakçıların sertifikalandırılması
  5. Kaynak yöntemlerinin belirlenmesi
  6. Kaynaklı imalatın yapılması
  7. Tahribatlı ve/veya tahribatsız test yöntemleri kullanılarak kalitesinin kontrol edilmesi ile sonuçlandırılır.

I           ISO 3834-2 standardının uygulaması ile; kaynaklı imalat yapan işletmelerde imalatın kontrollü koşullar altında sürekliliğinin sağlanmasını garanti etmektedir. İNKE İş Geliştirme Merkezi; kaynaklı imalat yöntemleri ve kalite yönetim sistemlerinin kontrolü konusunda deneyimli ve uzman personeli ile ISO 3834-2 standardına göre kaynaklı imalat yeterlilik belgelendirmesi konusunda danışmanlık hizmeti sunmaktadır.

AD 2000 – Merkbatt ve PED Danışmanlığı ve Belgelendirmesi

İNKE İş Geliştirme Merkezi; Basınçlı kaplarda kullanılan Pik, Sfero ve Çelik döküm için Aşağıda verilmiş standartlara göre AD 2000 – Merkbatt ve PED Belgelendirmesi ile ilgili danışmanlık hizmetini müşterilerine sunmaktadır.

Belgelendirme için gerekli üretim kontrol prosesinin hazılanması, gerekli eğitimlerin verilmesi, Tahribatlı, Tahribatsız yapılacak proses ve final kontrol proseslerinin belirlenmesi konusunda müşterileri yönlendirmektedir.

İlgili Standartlar :

AD 2000-Merkbatt W0 General Principles For Materials

AD 2000-Merkblatt W 3_1

AD 2000-Merkblatt W 3_2

AD 2000-Merkblatt W 3_3

TS EN 764-4 Basınçlı Donanım – Bölüm 4 Metalik Malzemeler için Teknik Teslim Şartlarının Belirlenmesi

TS EN 764-5 Basınçlı Donanım – Bölüm 5  Malzemelerin Uygunluk ve Muayene Dokümanları

TS 552 EN 1561 Lamel Grafitli Dökme Demirler

TS 526 EN 1563 Küresel Grafitli Dökme Demirler

TS EN 10213 Basınç Amaçlı Çelik Dökümler

TS EN 1559 – 1 Dökümler  Teknik Teslim Şartları Bölüm 1 Genel

TS EN 1559 – 2 Dökümler   Teknik Teslim Şartları   Bölüm 2   Çelik Dökümler İçin İlave Özellikler

TS EN 1559 – 3 Dökümler  Teknik Teslim Şartları  Bölüm  3 Demir Dökümler İçin İlave Şartlar

Helal Gıda Danışmanlığı ve Belgelendirmesi 

Bu standartlara göre, İslami kriterler ve insani gerekler bakımından “uygun” olan her ürün için bir sertifika türü belirlenmekte ve bu hususta gerek üreticinin, gerekse tüketicinin ortak bir zeminde buluşması amaçlanmaktadır.

Bilindiği gibi yurt içinde ve yurt dışında gıda alıp satmak gerçekten çok zor koşullarda sağlanmaktadır. Gerek tedarikçiler gerekse son Müslüman müşteri, tükettiği gıdanın HELAL olup olmadığını merak etmekte ve satın alırken helal sertifikası olan ürünleri tercih etmektedir. Yurt dışına gıda ürünleri satan üreticilerin artık karşısına HELAL BELGESİ olması şartı getirilmeye başlanmıştır. Bu belge artık güvenilir Helal Gıda olmanın yanında üreticinin pazarlama metodu olarak ta kullanılmaktadır. Yurt dışından ve yurt içinden gıda alan firmalarda artık üreticinin HELAL BELGESİ olmasını zorunlu koşmaya başlamışlardır.

Helal Sertifikası İçin Aranan Asgari Şartlar :

  1. Ürünün ham maddeden başlayarak mamül madde aşamasına kadar bütün proseslerinin, ürün bileşiminde bulunan bütün maddelerin ve katkı maddelerinin gerek menşei, gerek temin biçimi ve yolları, gerekse temin kaynağı bakımından İslami kriterlere ve insani gereklere uygun olması,
  2. Ürünün paketleme malzemelerinin ve depolama şartlarının insani gereklere ve İslami kriterlere uygun olması, – İyi üretim uygulamaları(GMP), iyi hijyen uygulamaları(GHP) ve Haccp şartlarını sağlamalıdır.
  3. Gerek ürünün üretim aşamalarında, gerek ürün bileşiminde yer alan bütün unsurlarda, gerekse ürün bileşimindeki her bir unsurun üründe bir araya gelmesiyle oluşabilecek etkilerinde İslami kriterlere, insani gereklere, sağlık ve temizlik şartlarına, beslenme bakımından gerekliliğe uygun vasıfları taşıması Helal belgesinin tüm dünyada geçerli olması çok önemlidir.

ISO 5001 Enerji Yönetim Sistemi Danışmanlık ve Belgelendirmesi

EN 16001 maliyetlerinizi ve seragazı emisyonlarınızı düşürme esaslı, etkili bir enerji yönetimi için sistemleri ve prosedürleri belirleyerek sistematiği kurmanıza yardımcı olur. EN 16001 bilinen, uluslararası standartların ve uygulamaların üzerine yapılandırılan en yeni ve en iyi uygulamaları temsil eder. Standart, ÇYS (Çevre Yönetim Sistemi) için gereklilikleri tanımlar. Bu standart, organizasyonunuzun enerji politikasını geliştirmesine ve uygulanmasına yardımcı olurken enerji tüketimindeki önemli alanları belirler, enerji yönetimi araçlarını, hedeflerini ve programlarını tespit eder.

2011 yılında, EN 16001 standardı yerine, Karbondioksit (CO2) emisyonlarını ve maliyetlerini azaltmalarına yardımcı olacak ISO 50001 Enerji Yönetimi Sistemi Standardı yayınlanmıştır.

ISO 50001 Enerji Yönetimi Standardı Kimler İçin Uygundur ?

ISO 50001 tüm organizasyonlar için uygundur- organizasyonun büyüklüğü, sektörü ve coğrafi konumu önemli değildir. Ancak enerji ile doğrudan ilgili bir sektörde iş yapıyor iseniz ve seragazı emisyonu konusunda uymanız gereken bazı yükümlülükler var ise bu standartla yakından ilgili olabilirsiniz.

Sisteminin Kurulumu İçin Gereklilikler

  1. Organizasyonun ihtiyaçlarının saptanması
  2. Enerji politikasının kurulması ve enerji hedeflerinin belirlenmesi
  3. Başlangıç için enerji ile ilgili konuların gözden geçirilmesi
  4. Gerekli süreçlerin ve sorumlulukların belirlenmesi
  5. Enerji hedeflerini doğrudan ilgilendiren kaynakların belirtilmesi
  6. Enerjiyi gözlemleyebilecek ve analiz edebilecek metodların kurulması
  7. Verimli enerji ve enerji performansı göstergelerinin tanımlanması
  8. Operasyonel kontrol için etkili araçların kurulması
  9. Verimli enerji kullanımı gelişiminin sürekli incelenmesi ve gözden geçirilmesi

GLOBALGAP Danışmanlığı ve Belgelendirmesi

GLOBALGAP , ilk olarak Avrupa Perakendeciler Tarım Ürünleri Çalışma Grubu’nun (“EUREP : Euro Retailer Produce Working Group”) , “Yararlı Tarım Uygulamaları (“GAP: Good Agricultural Practice”) başlığı altında tarımsal üretimde kullanılması gereken asgari standardın belirlendiği bir protokol olarak sunulmuştur. Daha sonra söz konusu protokol, Avrupa sınırlarını aşarak tüm dünyada geçerli bir standart haline gelmiştir.

GLOBALGAP protokolüyle insanın tüketebileceği tüm tarımsal ürünleri sertifikalandırmak mümkündür. Ancak halihazırda taze sebze ve meyve konusunda sertifikalandırma uygulamaya geçirilebilmiştir. Süs bitkileri, kesme çiçek, hayvansal üretim, hububat, kahve ve hayvan yemi konularında geliştirme çalışmaları sürmektedir.

GLOBALGAP Tehlike Önleme, Tehlike Analizi (HACCP), Zararlılarla Entegre Mücadele (IPM:Integrated Pest Management) ve Entegre Ürün Yetiştiriciliği (ICM : Integrated Crop Management) ilkelerini baz alarak, çiftçilikle ilgili metotların ve teknolojilerin sürekli gelişmesini destekler.

GLOBALGAP sertifikası olan bir ürünün;

  1. İnsan sağlığına zararlı kimyasal, mikrobiyolojik, fiziksel kalıntılar içermediği,
  2. Çevreyi kirletmeden veya doğal dengeye zarar vermeden üretildiği,
  3. Üretimi sırasında üretimle ilgili insanların veya diğer canlıların refahının olumsuz olarak etkilenmediği,
  4. Üretimi sırasında tüketicinin bulunduğu ülkenin tarımsal mevzuatı ve ürünün yetiştirildiği ülkenin tarımsal mevzuatına uygun işlemler yapıldığı, anlaşılır.

İyi Tarım Uygulamaları Danışmanlık ve Belgelendirmesi

Dünya nüfusunun artışıyla birlikte,  gıda ihtiyacının giderek artması tarımsal üretimlerde, hedefin kaliteden çok miktarsal artışa yönelmesine neden olmuştur. Günümüzde bilinçli tüketicinin seçici ve kaliteyi arayan eğilimi gıdaların güvenliğinin daha fazla sorgulanmasına neden olmuştur. Tüketicilerin seçiciliğinin artmasıyla, kaliteyi istemesi ve tercih etmesi tarımsal üretimde tarladan sofraya kadar olan zincirde gıda maddelerinin izlenebildiği, her aşamasında gözlemlenmesi ve sonucunda  tarafsız ve bağımsız kuruluşlarca belgelendirmesini gerektirmiştir.

Sistemin esasını üreticilerin gönüllü olması oluşturmaktadır. Üreticiler denetimi gönüllü olarak isteyerek ve sertifikalı ürünlerini piyasada bir rekabete tabi tutup, güvenilir pazarlara ulaşmayı hedefler.

İyi Tarım Uygulamalarının Üreticilere Sağladığı Avantajlar:

  1. Sertifikalı ürünler iç ve dış pazarda tercih edilmektedir
  2. Üretim standardı uluslararası düzeye yükselmektedir.
  3. Uluslararası standart ve yönetmeliklere uygun kendi markalarını oluşturabilmektedirler.
  4. Tüketicinin güvenini sağlayarak ucuz ve etkin reklam yapma şansını yakalarlar.
  5. Çevreye duyarlı ve saygılı üreticinin, tüketici gözündeki itibarı artmaktadır
  6. Ürünleri için pazar şansı ve niteliği genişlemektedir.

İTU UYGULAMALARININ TARİHİ VE KAPSAM

Günümüzde yaygın  kullanılan sertifikasyon  standart ve yönetmelikleri Organik Tarım, İyi Tarım Uygulamaları ve Globalgap olarak belirlenmektedir. Ayrıca büyük tüketici gruplarına yönelen özel standartlarda mevcuttur.

Tarımsal çalışmalarda daha kaliteli üretim ve gıda güvenliği konularının önem kazanması sonucu İyi Tarım Uygulamaları doğmuştur. 1990’lı yılların sonunda ABD Tarım Bakanlığı (USDA) ve Gıda ve İlaç Dairesi(FDA) tarafından taze yaş meyve sebzelerde gıda güvenliği amacıyla İyi Tarım Uygulamaları (İTU) başlatılmıştır. Aynı dönemde Dünya Gıda Teşkilatı (FAO) İTU prensiplerini oluşturmaya başlamıştır. Avrupa perakendecileri Ürün Çalışma Grubu tarafından 1999 yılında EurepGAP Protokolü ile yaş meyve sebze için üreticilerin bu esaslara uyulması talep edilmiştir.7 Eylül 2007 tarihinden itibaren EUREPGAP artık GLOBALGAP olarak tanımlanmaktadır.

Ülkemizde ise “İTU-İyi Tarım Uygulamaları” olarak bilinmektedir. İyi tarım uygulamaları kontrollü ve sertifikalı ürün yetiştirmek isteyen  bireysel üretici ve  üretici gruplarına (örneğin kooperatifler, büyük ihracatçılar, paketleme evleri vs.)  uygulanabilmektedir. İTU sayesinde tarımsal üretimin kalitesi ile birlikte, üretici/çiftçi gruplarından  ayrıca Kalite Yönetim Sistem dokümanlarına ilişkin şartları yerine getirmeleri ve üreticiler arasındaki bağlantıları yönetebilecek yeterlilikte olmaları da istenmektedir. Dolayısıyla tarımsal üretim yanında işletmeler açısından da bir kalite oluşturmaktadır.

İyi Tarım Uygulamalarının  ana unsuru; kontrollü ve izlenebilir  güvenilir gıda üretimi, aynı zamanda çevreyi, işçi sağlığı ve refahını koruyan ve bilinçli kaynak kullanımı amaçlayan bir sistem oluşturulmasıdır. İTU özellikle zirai üretim ve işleme tesislerini kapsar.

Öncelikle şu üretimler için özel standartlar geliştirilmiş durumdadır:

  1. Taze meyve ve sebzeler
  2. Çiçekler ve süs bitkileri
  3. Genel olarak zirai ürünler ve hayvancılık

İyi Tarım Uygulamaları  sertifikası alan bir ürün:

  1. İnsan sağlığına zararlı olabilecek düzeyde kimyasal, mikrobiyolojik, fiziksel kalıntılar içermemesi,
  2. Çevreyi kirletmeden ve doğal dengeyi bozmadan üretilmesi,
  3. Üretim sırasında ve sonrasında insanların veya diğer canlıların hayat kalitesi üzerinde olumsuz etkiler yaratmaması,
  4. Üretim yapılan ülkenin tarımsal mevzuatı ve ürünün yetiştirildiği ülkenin tarımsal mevzuatına uygun prosedürlerin uygulandığı,
  5. İyi Tarım Uygulamalarının  temelini oluşturan; Gıda Güvenliği, Çevre Koruma, Mesleki Sağlık, Güvenlik ve Hayvan Refahı konularında gerekliliklerin karşılandığını gösterir.

Teknik gereklilikler (Kontrol noktaları ve Uygunluk Kriterleri)

Aşağıda, taze meyve ve sebze üretimi için İTU/ Globalgap’ın temel teknik gerekliliklerinin kısa bir özeti sunulmuştur:

1.İzlenebilirlik: Ürünlerin, tarladan ürünün işlenmesine kadar olan devrede izlenebilir olması gereklidir.

2.İç kontrol: Üretici, yılda en az bir kez  İTU  konusunda kendi içinde iç tetkik gerçekleştirmek  zorundadır.

3.Varyeteler ve fideler: Tohum ve fide uygulamaları kayıt altına alınmalıdır ve üretilen ya da dışarıdan satın alınan çoğaltım materyallerine, kalite kontrol sistemine uygunluk çalışmaları yapılmalıdır. GDO’ların kullanımı, üretimin yapıldığı ülkenin geçerli olan yasalarına uygun olmalıdır.

4.Arazi geçmişi ve arazi yönetimi: Üretime yeni alınan alanların geçmişi doğrulanmalı ve  arazi ya da sera için bir tanımlama sistemi uygulamaya konmalıdır.

5.Toprak ve substrat kullanımı: Toprak ve substrat fümigasyonları yapılıyorsa açıklanmalı ve kayıt altına alınmalıdır.

6.Gübre kullanımı: Gübre uygulaması kayıt altına alınmak zorundadır. Gübre depo ve makinaları iyi durumda tutulmalı ve insan kanalizasyon silajı kullanılmamalıdır.

7.Sulama: Sulama suyu kalitesi gerekli durumlarda analiz sonuçlarına göre iklim, toprak ve bitki dikkate alınarak değerlendirilmelidir.Yeterli arıtmaya tabi olmayan sular, sulama suyu olarak kullanılamaz. Sulama yöntemi seçiminde, su kaynaklarının kalite ve kantitetisinin dikkate alınmasına dikkat edilir.

8.Bitki koruma: Entegre zararlı yönetimi kullanılmak zorundadır. İTU’nun amacı  tarımda minimum düzeyde kimyasal kullanımıdır. Sonuçta daha çok biyolojik mücadele yöntemlerinin tercih edilmesi, kullanılan kimyasalların üretilen ve ürün satılan ülkede mevzuata uygun olması, üretim yapılırken çevre sağlığının, çalışanların refahının da düşünülmesi gerekmektedir. Bu nedenle mutlaka ziraat mühendisleriyle çalışılmasının sağlanması gereklidir. Bitki koruma kimyasallarının kullanımı azami dikkatle yapılmalı ve sonuçta açığa çıkan boş kutuların  toplanması ve imhası dikkatle takip edilmelidir.

İtu Uygulamalarında Dikkat Edilecek Konular:

  1. Uygulama kayıtları, yer, tarih, ürün adı ve aktif içerik, hasat öncesi aralık,arazinin büyüklüğü v.b. gibi pek çok detayı kapsamalıdır.
  2. Uygulama ekipmanı ve pestisit deposu, iyi durumda tutulmalıdır.
  3. Hedef ülkelerdeki Maksimum Kalıntı Limitleri hakkında bilgi ispatlanmalıdır ve yıllık kalıntı analizleri(MRL) mutlaka yapılmalıdır.
  4. Kullanım sonrası boş pestisit kaplarının ve kullanılmayan pestisitlerin güvenli şekilde imhası temin edilmelidir.

9.Hasat: Ürün hasatında kalite ve kantite açısından ürünü  koruyan ve temel hijyen kurallarına uygunluğunu sağlayan hasat sistemi tercih edilmelidir.

10.Ürün işleme: Ürün hijyen kurallarına uygun işlenmeli ve işlemenin her aşamasında talimatlara uygun çalışılması sağlanmalıdır. Aşağıdaki şartlar talimatlarla sağlanmalıdır:

  1. Uygulamadaki kişiler temel hijyen kuralları eğitimini almış olmalıdır.
  2. Ürün işlemede yıkama suyu uygun kalitede olmalıdır (içilebilir)
  3. Ürün işleme sonrası uygulamalar hedef ülkenin yasal gereklerini karşılamalıdır
  4. Uygulama kayıtları tutulmalıdır.
  5. İşleme tesisleri ve depolar, temiz ve güvenli şartlarda tutulmalıdır.
  6. İşletmede insan sağlığına yönelik tedbirler alınmış olmalıdır.

11.Çevresel atık ve kirlilik yönetimi: Çevreden gelebilecek ve çevreye etki edebilecek kirlilik kaynakları belirlenmeli ve uygun tedbirler alınmalıdır.

12.İşçi sağlığı, güvenliği ve refahı: Özel ekipman ve  kimyasalları kullanan işçiler, bu amaca uygun eğitimi almak zorundadır. Gerekli ilk yardım ekipmanı ve koruyucu giysiler sağlanmalıdır. Arazide barınma şartları ve işçilere yönelik temel hizmetler sağlanmalıdır.

13.Şikayet formu: İTU ile ilgili şikayetlerin kaydedildiği , incelenmesi ve takipi için şikayet formu ve prosedürü uygulamaya konmalıdır.

BRC Danışmanlık ve Belgelendirmesi

İngiliz Perakendecilik Konsorsiyumu Standardı (British Retail Consortium Standard), İngiliz perakendecilerinin oluşturmuş olduğu bir standarttır. İki yıllık bir çalışma sonunda, Ekim 1998′ de BRC- Global Standart-Food adı altında gıda, müşteri ürünleri ve ambalaj malzemeleri için gerekli şartları içeren bir standart olarak yayımlanmıştır.

BRC’ nin başlıca amacı, uluslararası kabul görmüş gıda güvenliği standartlarını kapsayıcı bir çerçeve oluşturmak ve gıda güvenliğinin gelişmesine yardımcı olmaktır. Biçim ve içerik açısından standart, gıda üreticilerinin çalışma sistemleri hakkında fikir verebilecek şekilde tasarlanmıştır. Böylece gıda güvenlik kriterleri ve takip prosedürlerinin standardizasyonu sağlanmıştır.

BRC – Global Gıda Standardı Sertifikasına sahip olmayı isteyen firmalar; tedarikçi taleplerine uygunluk, gıda güvenliğinin İngiliz tedarikçiler tarafından kabulü, tedarikçi denetim sayısında azalma, ürün güvenlik ve kalitesinde gelişim, verimli çalışmada gelişim ve rekabetçi pazar yapılanması gibi kazançlar sağlayacaklardır.

BRC STANDARTLARI

BRC Müşteri Ürünleri (Customer Products)

Özel markalı ürünlerle ilgili yasal yükümlülükler tedarikçilerin teknik yeterliliklerinin onaylanmasını da içeren faaliyetleri kapsar. Bu standart tüketici ürünleri tedarik eden firmaların belgelendirilmelerinde genel bir temel sağlayarak perakendecilerin yasal yükümlülüklerini yerine getirebilmelerine ve tüketicilerin korunmasına yardımcı olur. Müşteri ürünleri ile ilgili olan BRC Standardının bazı bölümleri genel olarak uygulanabildiği gibi bazı bölümleri ürüne özel uygulanır.

Genel bölümler; imalat, ham madde alımı, hazırlık, geliştirme, paketleme ve depolama alanları, personel alanları, fiziksel, kimyasal ve biyolojik ürün kontaminasyonu riski, tehlike ve risk yönetim sistemi, ürün dizayn/geliştirme, personel hijyeni ve eğitim

BRC / IOP Teknik Standardı- Ambalaj Malzemeleri 

BRC ve IOP (Ambalajlama Enstitüsü) standardı perakendecilere ve gıda üreticilerine yasal yükümlülüklerini yerine getirme hususunda yardımcı olması amacıyla hazırlamıştır. Standart perakendecilere gıda ürünleri için ambalaj tedarik eden firmaların denetlenmesi için genel bir temel oluşturarak tüketicilerin korunmasını sağlamaktadır.

BRC – Gıda Standardı Gıda üretim tesislerinde minimum hijyen standardının sağlanması amacıyla BRC büyük İngiliz perakendecileriyle “BRC- Gıda Standardını” yayınladı. Bu standarda uygunluğun sağlanabilmesi için gıda endüstrisi (tedarikçiler) altı temel kriteri yönetim sistemlerine adapte etmelidirler.  Standart; HACCP Sistemi, Kalite Yönetim Sistemi, Tesis Çevre Standartları, Ürün Kontrolü  Süreç Kontrolü, Personel bölümlerinden oluşmaktadır.

BRC Gıda Standardı, gıda işlenmesini kategorize etmiş ve 6 başlık altında inceleyip yayınlamıştır. Firmalar belgelendirme başvurusu yaparlarken bu kategorileri inceleyip kendileri için uygun olan kategori üzerinden başvuru yapmalıdırlar.
1.İşlenmemiş et ve balık ürünleri (Kırmızı ve beyaz et- balık, işlenmemiş et ve balık ürünleri)
2.Üretim (Taze ve dondurulmuş meyve ve sebze)
3. Günlük Yiyecekler(süt ve süt ürünleri, yumurta
4. Pişirilerek dondurulmuş, yemeğe yada pişirmeye hazır et ve balık ürünleri
5. Çevre koşullarına dayanıklı, ısı korumalı, paketli gıda ürünleri
6. Çevre koşullarına dayanıklı diğer gıda ürünleri (içecekler, unlu mamuller, kurutulmuş gıdalar, hafif gıda ürünleri ve kahvaltı tahılları, sıvı ve katı yağlar, gıda katkı maddeleri)

IFS Danışmanlık ve Belgelendirmesi

(International Food Standard), çıkış noktası Global Food Safety Initiative (GFSI)’ dır. Diğer büyük Avrupalı Perakendeciler de benzer şekilde tedarikçilerinin denetiminde İngiliz modelini kullanarak 3. taraf denetim kuruluşlarıyla çalışmaya başlamışlardır.

Örneğin Alman ve Fransız perakendeciler IFS standardını şart koşmaya başlamıştır. Bunun gibi çalışmalar ve kooperasyonlar Amerika’da da ortaya çıkmaya başlamıştır. 2000 yılında, gıda güvenliğinin, Ticaret Odası CIES – The Global Food Business Forum- tarafından iyileştirilmesi sonucu ortaya çıkmıştır. Avrupa, Kuzey Amerika ve Avusturalya’ da başlangıçta 40 ticari işletmenin katılımı ile oluşmuştur.

GFSI’ nin amacı, global bir gıda güvenlik standardı hazırlayıp işletmelerin kendi pazarlarında daha güvenli gıda ürünü satmalarını sağlamaktır. Buna istinaden GFSI, anahtar kriterler ortaya çıkartarak, gıda güvenlik standardını ölçülebilir hale getirmiştir.

IFS Gıda Standardı Bir ürün “işlenmiş” veya birincil paketleme sırasında ürün kontaminasyonu için bir tehlike olduğu hallerde  kullanılabilir. Ocak 2008 tarihinde IFS 5.Versiyonu yayınlanmıştır.Şu anda 5.Versiyonu geçerlidir.

IFS Gıda (Food) Versiyon 5’in geçerli 250 maddelik kontrol listesinden oluşmuştur. Kontrol listesi 5 bölüme ayrılmıştır:

Bölüm 1 : Üst Yönetim Sorumluluğu. Bu bölümde şirket politikası, yapısı, müşteri odaklı ve yönetim gözden geçirmesi ile ilgili gereklilikleri içerir.

Bölüm 2 : Kalite Yönetim Sistemi. Bu bölümde daha çok HACCP sistemi, dokümantasyon gereksinimleri ve kayıt tutmaları içerir.

Bölüm 3 : Kaynak Yönetimi. Bu bölüm, personel hijyeni, koruyucu giysi, eğitim ve personel tesisleri hakkında gereklilikleri içerir.

Bölüm 4 : Üretim Süreci.  Bu ürün özellikleri, satın alma, ambalajlama, fabrika çevre, temizlik, haşere kontrolü, izlenebilirlik gereklilikleri içerir.

Bölüm 5 : Ölçümler, Analiz ve iyileştirmeler. Iç denetim, ürün analizi, ürün geri çekilmesi ve düzeltici faaliyetleri içerir.

AQAP Danışmanlık ve Belgelendirmesi

5201 Sayılı Kanun Gereğince Milli Savunma Bakanlığı tarafından tespit edilip resmi gazetede yayımlanan “Kontrole Tâbi Tutulacak Harp Araç ve Gereçleri ile Silâh, Mühimmat ve Bunlara Ait Yedek Parçalar, Askerî Patlayıcı Maddeler, Bunlara Ait Teknolojilere İlişkin Liste” de yer alan malzemeye yönelik üretim yapan firmaların AQAP belgelendirilme işlemleri yapılması gerekmektedir. Bu kapsama girmeyen firmalar AQAP belgesi alması mümkün değildir.

İNKE İş Geliştirme Merkezi Belgelendirme için gerekli olan Danışmanlık Hizmetini müşterilerine ayrıcalıklı olarak sunmaktadır. İhtiyaç olması halinde bizimle iletişime geçmenizi rica ederiz.

AQAP Belgesi Müracaatı İçin Gerekli Doküman ve Belgeler

  1. AQAP Kalite Güvence Sistem Belgelendirme müracaat yazısı
  2. Firma Türkçe Kalite Sistem Dokümanının (Kalite El Kitabı (KEK) ve Türkçe Kalite Sistem Prosedürleri (KSP) bir kopyası ve gerek duyulduğunda talimatlar, formlar ve kalite standartları gibi diğer kalite dokümantasyonu (Standardizasyonu sağlamak amacıyla tüm doküman mavi klasör içerisinde olacaktır).
  3. Firma Tanıtım Formu

ç. Milli Savunma Bakanlığı ile firma arasında imzalanan protokol

  1. Ticaret sicil kaydı.
  2. Vergi dairesinden alınan vergi mükellefiyet belgesi.
  3. Savunma Sanayii Millî Güvenlik Makamı tarafından verilen “Kuruluş/Üretim Müsadesi Belgesi“.

d, e ve f maddeleri TSK’ya bağlı kurum ve kuruluşlar ile kamu kuruluşları için geçerli değildir.

AQAP Belgesi Verilmesi Talebinde Bulunan Firmalar Tarafından Yapılacak İşlemler :

  1. Faaliyet alanı içerisinde yer alan ürün ve hizmetlerin kalite yönetimine yönelik; tasarım, geliştirme, üretim, bakım/onarım, test ve muayene, depolama, sevk, servis, vb. faaliyetlerinin yerine getirilmesinde takip edilecek yöntemleri ortaya koyan KEK ile KSP’leri; talep edeceği AQAP kalite sistem gerekleri dokümanını rehber alarak, hazırlayacaktır.
  2. Kalite sistemine yönelik olarak hazırlamış olduğu KEK ve KSP’lerini, standardizasyonu sağlamak amacıyla mavi klasör içerisinde KGM’ye vererek, belge talebinde bulunacaktır.
  3. Belgelendirme talebinde bulunacak firmalar, yönergenin İkinci Bölüm 1.b. maddesinde belirtilen müracaat için istenen belgeleri tam olarak başvuru sırasında teslim edeceklerdir.

ç. EK-Ç’de yer alan protokolde belirtilen belgelendirmeye esas hususları yerine getirecektir.

  1. Belgelendirmeye esas dokümantasyon üzerinde KGM tarafından yapılan ön incelemede tespit edilen ve düzeltilmesi gerekli görülerek firmaya bildirilen hususları göz önüne alarak, KSD’de düzeltmeler yapacak ve tekrar incelenmek üzere KGM’ye sunacaktır.
  2. KSD’si uygun bulunan ve tetkik programına alınan firmalar; kendilerine yapılan tarih bildirimini müteakiben, tetkik heyetine yardımcı olmak amacıyla gerekli tertip ve düzeni (firma tanıtım brifingi, ilgili personel ile uygulamalar ve kayıtların hazır bulundurulması) sağlayacaktır.
  3. Firma, talep edilen AQAP kalite sistem belgesine göre; dokümantasyon, organizasyon ve uygulamada tespit edilen uygunsuzlukları, kendilerine KGM’ce yapılacak resmî bildirimi müteakip düzeltecek ve EK-D’deki protokole göre hareket edecektir.

AQAP Belgesine Sahip Olan Firmaların Sorumlulukları :

  1. Belgelendirmeye esas alınan KSD’de belirtilmiş disiplin/yöntemleri istisnasız uygulayacak ve idamesini sağlayacaktır.
  2. KSD’de ilgili AQAP Kalite Sistem Standardı çerçevesinde yapmayı plânladığı değişiklikleri önceden KGM’ye bildirecektir. KGM, değişiklik bildirim tarihinden itibaren 30 gün içerisinde değişikliğe ilişkin olumsuz cevap vermezse, bu değişiklikleri uygulamaya koyabilecektir.
  3. Belgenin geçerlilik süresi içerisinde MSB.lığı heyetince 48 saat önceden haber verilerek yapılacak ara tetkiklere ilişkin gerekli tertip ve düzeni sağlayacaktır.

ç. Ara tetkikler esnasında tespit edilen ve yazılı olarak bildirilen uygunsuzlukların düzeltildiğine dair KGM’yi bilgilendirecektir.

  1. Firma tarafından, süresi dolacak belgenin yenilenmesinin istenmesi hâlinde, bu talep belge geçerlilik süresinin bitiş tarihinden en az 3 (üç) ay önce, yenileme başvurusu yapılarak KGM’ye bildirilecektir. Bu kapsamda, yönergede belirtilen işlem ve uygulamaları takip edecektir.
  2. Firmanın; üretimini durdurması, işçilerini işten çıkartması, tesisini taşıması, üretimin cinsini değiştirmesi veya ad ve ünvanını değiştirmesi durumunda, bu değişiklikleri 10 (on) iş günü içerisinde MSB. Klt.Ynt.D.Bşk. lığına bildirecektir. Firma bu kapsamdaki bildirimi yapmadığı takdirde, herhangi bir ihtara gerek duyulmaksızın MTKY onayı ile AQAP belgesi iptal edilecektir. Bu durumda, firmanın yeniden belge verilmesini talep etmesi durumunda, belgelendirme işlemleri yeni müracaat olarak işleme alınacaktır.

ISO 31000 Risk Yönetimi Danışmanlık ve Belgelendirmesi

Bir kuruluşun bir çok faaliyeti risk içerir. Kuruluşlar, karşı karşıya kalabilecekleri riskleri belirler, analiz eder, risk derecelendirmesi yaparak riski değiştirip değiştirmeyeceklerini değerlendirerek yönetirler.

Bu süreç boyunca kuruluşlar, faaliyetlerindeki değişimleri kontrol eder ayrıca paydaşlarıyla iletişim kurar, onlara danışır ve riskin ele alınması için ilave hususların olup olmadığından emin olur, mevcut riskleri değiştiren faktörleri kontrol ederek riski izler ve gözden geçirir. Standart, bu sistematik ve mantıksal süreci ayrıntısıyla açıklar.Bütün kuruluşlar riski bir dereceye kadar yönetirken, bu standart risk yönetimini etkin kılmak için sağlanması gereken pek çok sayıdaki prensibi tesis eder.Bu standart kuruluşların genel idaresi, stratejisi ve planlaması, yönetimi, rapor verme süreçleri, politikaları, değerleri ve kültürü doğrultusunda risk yönetimi ile ilgili süreci bütünleştirmek amaçlı bir çerçeve geliştirmesini, uygulamasını ve sürekli olarak iyileştirmesini tavsiye eder. Bu standartta açıklanan genel yaklaşım, herhangi karakterdeki riski sistematik, şeffaf ve güvenilir bir şekilde, kapsam veiçerik dahilinde yönetmek için prensipleri ve genel esasları sağlar.

ISO 31000 Risk Yönetim Sistemi

  • Gelecekte karşılaşılabilecek zor durumları öngörür,
  • Riskler ortaya çıkmadan önlem alınması sağlanır,
  • Sürpriz ve kayıplar en aza indirilir,
  • Hızlı ve etkili karar almaya yardımcı olur,
  • Zaman tasarrufu sağlar,
  • Kaynak israfını önler,
  • Risklerin makul seviyelerde tutulmasını sağlar,
  • İş sürekliliği sağlanır,
  • Hedefleri gerçekleştirme ihtimalini artırır,
  • Proaktif yönetimi teşvik eder,
  • Kuruluş genelinde riski belirleme ve ele alma ihtiyacının farkında olunması sağlar,
  • Fırsatlar ve tehditlerin analizini sağlar,
  • İlgili yasal ve mevzuat şartlarına ve uluslararası normlara uyum sağlamaya yardımcı olur,
  • Paydaş güvenini ve itimadını iyileştirmeye yardımcı olur,
  • Karar verme ve planlama için güvenilir bir temel oluşturur,
  • Riskin ele alınması için kaynakları etkin bir şekilde tahsis etme ve kullanma kolaylığı sağlar,
  • Operasyonel etkinliği sağlar ve verimliliği arttırır,
  • Kaybın önlenmesi ve vaka yönetimini iyileştirir.

Talepleriniz için İNKE İş geliştirme Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.

ISO 22716 GMP Kozmetik İyi Üretim Uygulamaları Danışmanlık ve Belgelendirmesi

İyi Üretim Uygulamaları (GMP), gıda, ilaç, kozmetik, medikal cihaz gibi insan sağlığını doğrudan etkileyen ürünlerin güvenilir koşullarda ve sistemlerde üretilmesi için hazırlanmış, ürünün hazırlanmasından dağıtımına kadar her aşamasında enfekte olma (kontaminasyon) olasılığını önlemek ve güvenilirliği artırmak amacıyla hazırlanmış bir standarttır.

Avrupa Birliği’nin 2010 yılında kabul ettiği Kozmetik Tüzüğü uyarınca, tüm üye ve aday ülkelerde kozmetik üretim yerleri için kozmetikte iyi üretim uygulamalarına uyum zorunluluğu getirilmiştir. Türkiye’de de başlayan uygulama çerçevesinde hem ülkemizde satışa sunulacak ürünler hem de ihracat için GMP Belgesi sorgulanmaktadır.

İYİ ÜRETİM UYGULAMALARI BELGELENDİRMESİ (GMP)

Türkiye’de ve uluslararası alanda kozmetik sektöründe hizmet veren firmaların iyi üretim uygulamalarını  ISO 22716 Kozmetikler – İyi Üretim Uygulamaları (GMP) – İyi Üretim Uygulamaları Hakkında Kılavuz“ standardı kapsamında danışmanlık ve belgelendirme hizmeti verilmektedir

ISO 22716 KAPSAMINDA GMP BELGELENDİRMESİ YAPILAN ÜRÜN GRUPLARI

  • Bebek Ürünleri,
  • Kişisel Temizlik ve Banyo Ürünleri,
  • Göz Bakım ve Makyaj Ürünleri,
  • Koku Verici ve Ter Önleyiciler,
  • Tıraş Ürünleri,
  • Cilt Bakım Ürünleri,
  • Depilatuvarlar,
  • Tırnak Ürünleri,
  • Ağız Bakım Ürünleri,
  • Saç Bakım ve Temizleme Ürünleri,
  • Saç Renklendirici Ürünler,
  • Güneş Ürünleri.

ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Danışmanlık ve Belgelendirmesi

Bu standart iş sürekliliğinin oluşturulması, uygulanması, izlenmesi, gözden geçirilmesi, sürekliliğinin sağlanması ve iyileştirilmesi için risk yaklaşımını esas alan bir yönetim sistemi standardıdır.

Bu standart; işlerin aksamasına sebep olabilecek bir olayın ardından bir kuruluşun ürün veya hizmet sağlama kabiliyetinin önceden belirlenmiş kabul edilebilir seviyelerde devam etmesi, bir faaliyetin kesintiye uğraması sonucunda kuruluş faaliyetinin devam edebilmesinin temin edilebilmesi için prosesler, prosedürler, kararlar ve faaliyetler oluşturması, başka bir deyişle, kuruluşların krizlerden ve felaketlerden kaçınmasına yardımcı olmak için proaktif ve reaktif planlar yaparak bu gibi durumlar gerçekleştiğinde hızlı bir şekilde olağan duruma geri dönülebilmesini sağlamaya yardımcı olur.

ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi

  • Faaliyetlere yönelik mevcut ve olası tehditlerin belirlenmesi ve yönetilmesini sağlar,
  • Olayların etkilerini en aza indirmek için proaktif bir yaklaşım sergiler,
  • Krizler sırasında kritik fonksiyonların devamını destekler,
  • Krizler sonrası toparlanma sürecinin iyileştirilmesi ve olayların gerçekleşmesi sırasında/sonucunda faaliyet duruşlarının en aza indirilmesini sağlar,
  • Müşteriler ve tedarikçilerin isteklerinin/taleplerinin karşılanabilmesi için ihtiyaç duyulan esnekliğin gösterilmesini sağlar,
  • Kuruluşların iş sürekliliğini temin edebilmesi için sistematik bir yaklaşım sağlar,
  • Organizasyonel yapı, çalışanlar, politikalar, planlama faaliyetleri, prosedürler, prosesler ve kaynaklara yönelik şartları ihtiva etmesi sebebi ile yönetimsel kolaylık sağlar,
  • Tüm iyi iş sürekliliği uygulamalarını destekleyerek müşteri güven ve memnuniyet derecesini arttırır.

ISO 28000 Tedarik Zinciri Güvenliği Yönetim Sistemi Danışmanlık ve Belgelendirmesi

Bu standart, Uluslararası bir standart olup, Tedarik Zinciri Güvenliği Yönetim Sisteminin gereklerini tanımlar ve bu sistemi uygulamak isteyen kuruluşlara bir yönetim modeli sağlar.

Tedarik Zinciri Güvenliği Yönetim Sistemi standardında geçen Güvenlik ifadesinin anlamını Tedarik Zincirine, bilerek veya yetkisiz olarak düzenlenmiş eylemlerle zarar verebilecek faaliyetlere karşı koyma olarak tanımlanır.Bu çerçevede; kuruluşun bazı alanlarda etkin bir risk değerlendirmesi yaparak, tedarik zincirinde meydana gelebilecek risklerini kontrol altına almalarını sağlar.

ISO 28000 Tedarik zinciri Güvenliği Yönetim Sistemi 

  • Kuruluşun, Tedarik Zinciri Güvenliği ile ilgili faaliyetlerini diğer yönetim sistemleri ile aynı şemsiye altına alarak, tedarik zinciri risklerinin etkin yönetilmesini,
  • Endüstrinin tüm sektörlerinde güvenlik risklerinin belirlenmesini ve gerekli önlemlerin alınmasını ve olası hasarın minimumda gerçekleşmesini,
  • Konu ile ilgili faaliyetleri üst yönetimin gündemine getirerek, sistemin yönetim tarafından desteklenmesini,
  • Gümrük otoritelerine güvenlik risklerini tanımlama ve kontrol etme yeteneğini ispatlayarak iş ve işlemlerde kolaylık,
  • Avrupa pazarında faaliyet gösteren kuruluşlar için; AEO( Authorised Economic Operator) başvurularında birçok gereklilik standart ile aynı çizgide olduğundan, yasal otoritelerin kuruluşlara olan güvenininin artmasını,
  • Sigorta kuruluşlarının güveninin artmasını, sigorta maliyetlerinin azaltılmasını,
  • Etkin bir Güvenlik Yönetimi Sistemi uygulanması sağlayarak, uluslararası rekabet avantajı sağlamaktadır.

ISO 29990 Eğitim ve Öğretim Yönetim Sistemi Danışmanlık ve Belgelendirmesi 

ISO 29990 standardı, yaygın eğitim ve öğretim konusunda, küresel çaptaki kuruluşların kalitesini geliştirmeyi amaçlar. Bu Standard aynı zamanda kuruluşun artan kalitenin sonucu elde edileceği karlılığının yanı sıra, yönetimsel ve kontrol edilebilir kolaylık sağlamakta ve şeffaflığın artırılmasında ve öğrenme hizmetleri açısından dünya çapında bir karşılaştırma yapılabilmesinde rol oynamaktadır.

ISO 29990 standardının amacı, kaliteli mesleki uygulama ve performansı için genel bir model sağlamak ve öğrenme hizmeti sağlayıcıları (LSP) ve bunların müşterileri için yaygın eğitim, öğretim ve gelişimin tasarımında, geliştirilmesinde ve verilmesinde ortak bir referans temin etmektir.

Bu Standard, öğrenme hizmeti sağlayıcılarının (LSP) yeterlilikleri üzerine odaklandığından dolayı, kuruluşlara ya da bireylere; yeterlilik ve kabiliyetlerini geliştirmek için ihtiyaç ve beklentilerini karşılayacak bir öğrenme hizmeti sağlayıcısı (LSP) seçmelerine yardımcı olur ve öğrenme hizmeti sağlayıcılarının (LSP) belgelendirilmesi için kullanılabilir.

ISO 29990 Eğitim ve Öğretim Yönetim Sistemi

  • Doğrulanabilir, sertifikalandırılabilir bir eğitim modeli sağlar,
  • Eğitim hizmetlerinin şeffaflığını ve karşılaştırılabilir olmasını sağlar,
  • Eğitim modellerinin risk yönetim çerçevesi ile ele alınmasını sağlar,
  • Organizasyonel etkinliği artırmak suretiyle iş süreçlerinde iyileştirme sağlar.

ISO 55001 Varlık Yönetim Sistemi Danışmanlık ve Belgelendirmesi

Varlık Yönetimi bir kuruluşun varlıklarının maliyetlerini, risklerini, fırsat ve performanslarını doğru yaklaşım, planlama ve uygulamalar ile analiz edip onlardan maximum fayda sağlamayı amaçlayan bir yönetim sistemidir.
Varlık yönetimi, varlıklardan değer elde etmek isteyen her işletme için önemli olan ve 2014 yılında yayınlanan ISO 55001 Varlık Yönetim Standart Serileri ile uluslararası standart haline gelen bir alandır.
Gelişen teknoloji ile varlıklar yüksek maddi değerlere ulaşmakta ve işletmeler için ciddi yatırımlar oluşturmaktadır. Bu nedenle varlıkları tüm yaşam döngüleri boyunca etkin kullanmak, sürdürülebilir işletmeler için zorunluluk haline gelmiştir.
Varlık yönetimi (asset management), farklı sektörlerde farklı şekillerde kullanılabilen ve tanımlanabilen bir kavramdır. Varlık yönetimi fiziksel varlıkların yaşam döngüsüne bütüncül bir yaklaşım sergileyen, doğru kararların alınması ve ilgili süreçlerin optimizasyonu ile uğraşan, bakım yönetiminin evrimleştiği yeni bir bilim disiplinidir.

Faydaları
• Mali performansta iyileşme,
• Bilinçli varlık yatırımı kararları,
• Riskin yönetilmesi,
• Hizmet ve çıktılarda iyileşme,
• Sosyal sorumluluğun gösterilmesi,
• İtibarın artması,
• Kuruluşun sürdürülebilirliğinin artması,
• Etkinlik ve verimliliğin iyileştirilmesi.

Talepleriniz için Teklif İsteyin.

İNKE Business Development Center