Resmi İzin, Ruhsat ve Sertifikalar

Resmi İzin, Ruhsat ve Sertifikalar

İNKE Business Development Center, Türkiye Cumhuriyeti bakanlıkları bünyesinde ve yerel yönetimler bünyesinde alınması zorunlu veya müşteri tarafından talep edilen konularda Mevzuat araştırması yapılması, gerekliliklerin belirlenmesi, iş akışının çıkartılması ve istenilen resmi izin, ruhsat veya sertifikanın alınması içim danışmanlık hizmetleri vermektedir.

İhtiyaçlarınızın belirlenmesi konusunda firmamızdan destek alabilirsiniz.  İhtiyaçlarını belirleyebilen firmalar  Talep Formunu doldurup firmamıza göndermeleri yeterlidir. İhtiyaçlarını belirleyemeyenler hangi bakanlık veya hangi resmi kuruma ait bir sertifika olduğunu bilmeyen firmalara ön değerlendirme yapılmaktadır. Müşterinin almak istediği izin, ruhsat veya sertifika belirlenmesi için hizmet verilmektedir.

Gelen başvurular, ilgili birimin yöneticisi tarafından değerlendirilir ve en kısa sürede sizinle irtibata geçilir. Talep ettiğiniz danışmanlık hizmeti ile ilgili firmanız ziyaret edilir. Ziyaret neticesinde verilecek danışmanlık hizmeti, süresi ve ücreti belirlenir.  Belirlenen kriterlere  göre teklif hazırlanır ve sizin onayınıza sunulmaktadır. Teklif onaylandıktan sonra sözleşme imzalanır. Sözleşme şartlarına göre gerekli belgelendirme işlemi tamamlandıktan sonra sözleşme sona ermektedir.

TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi, Gıda Üretim İzin Belgesi, TOBB Barkod Belgesi, Sanayi Sicil Belgesi, Kapasite Raporu, GSM Ruhsatı, İş Yeri Açma Ruhsatı, Türk Malı Belgesi, Yerli Malı Belgesi, İşletme Belgesi, Zirai Kredilendirme Belgesi, Güvenlş Turizm Belgesi olarak çeşitlendirilmiştir. Ayrıntılı bilgiye soldaki menüden ulaşabilirsiniz. Diğer belgelendirmeler hakkındaki sorularınız veya merak ettikleriniz için iletişim menüsündeki irtibat telefonlarından veya mail adreslerinden bize ulaşabilirsiniz.

Garanti Belgesi; İmalatçı – üretici veya ithalatçıların, sattıkları, ürettikleri ve/veya ithal ettikleri mallar için düzenlenen ve malın garanti süresi içerisinde meydana gelebilecek arızalarının en az iki yıl süreyle veya özelliği nedeniyle belirlendiği ölçü birimi içerisinde, ücretsiz olarak yenisi ile değiştirilmesinin, tamirinin, bedel iadesinin veya bedel indiriminin taahhüt edildiğini ve satıcı ile tüketicinin yükümlülüklerini gösteren belgeyi ifade eder.

İmalatçı-üretici veya ithalatçı firmalar, imal veya ithal ettikleri, Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğe ekli listede yer alan mallar için; garanti belgelerini onaylatmak ve tüketicilere verilecek garanti belgesi düzenlemek zorundadırlar.

Bu Yönetmelik hükümlerine ve Genel Müdürlükçe onaylanmış belgeye uygun olarak hazırlanacak garanti belgesinin tasdik edilerek tüketiciye verilmesini temin etmek ve ayrıca, bu yükümlülüğün yerine getirildiğini ispat etmekle satıcı, bayii veya acenteler sorumludurlar.

Garanti Belgesi alınması için gerekli tüm çalışma İNKE İş Geliştirme Merkezi tarafından yapılmaktadır.

Ürünleriniz ile ilgili garanti belgesi düzenleme zorunluluğunuz hakkında bilgi almak veya Garanti belgesi düzenlemek için kurmanız gereken servis sayınızı öğrenmek için bizimle irtibata geçiniz. Ayrıntılı bilgi talep eden müşterilerin Hizmet Talep Formu’ nu doldurup bize iletmeleri yeterlidir.

Garanti Belgesi Düzenlenmesi Gereken Mallar:

Garanti Belgesi Uygulama Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik eki listesinde yayımlanan mallar ile bu listede bulunmamasına rağmen, diğer kamu kurum ve kuruluşlarının mevzuatları gereği Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığının İthalat:2011/6 sayılı Tebliğive Tarım ve Köyişleri Bakanlığının 2011/10 sayılı Tebliği’nde yer alan mallar için Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğüne e-imza ile başvurarak garanti belgesi düzenlenmesi gerekmektedir.

Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi İşlemleri;

Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesi: Yurt içinde üretilen veya ithal edilen mallar ile ilgili olarak, Bakanlıkça tespit ve ilan edilen kullanım ömrü süresince imalatçı-üretici ve/veya ithalatçılar tarafından verilmesi zorunlu montaj, bakım, onarım hizmetleri için, yeterli teknik kadro, takım, teçhizat ile Bakanlıkça belirlenen miktarlarda yedek parça bulunduğunu gösteren ve firmanın unvanı ile merkez adresine göre düzenlenen belgeyi ifade eder.

İmalatçı – üretici ve/veya ithalatçılar Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri Hakkında Yönetmelik eki listede yer alan her mal grubu için, belirtilen kullanım ömrü süresince, satış sonrası hizmetleri sağlamak üzere yine bu listede tespit edilen yer, sayı ve özellikte servis istasyonu kurmak ve yeterli teknisyen kadrosu bulundurmak zorundadırlar.

Bu bağlamda, Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri Hakkında Yönetmelik eki listede yer alan sanayi mallarını imal ve/veya ithal eden firmalara “Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesi” verilmektedir.

Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesine yönelik başvurular, İNKE İş Geliştirme Merkezi tarafından yapılmaktadır.

Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesi düzenlenmesi gereken mallar:

Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri Hakkında Yönetmelik eki listesinde yayımlanan mallar ile bu listede bulunmamasına rağmen, diğer kamu kurum ve kuruluşlarının mevzuatları gereği Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığının İthalat:2011/6 sayılı Tebliğive Tarım ve Köyişleri Bakanlığının 2011/10 sayılı Tebliği’nde yer alan mallar için, Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğüne e-imza ile başvurularak SSHYB düzenlenmesi gerekmektedir.

TSE’nin özellikle servis hizmetlerine yönelik yapılan belgelendirmesidir. Marka tescili size ait ürünler için de kendi üretiminizin servisi olabilirsiniz.

TSE’nin bazı standartları ilgili hizmeti yerine getirecek olan firmaların yapısal ve organizasyonel yapısını ayrıca işleyişini düzenler; bu standartlarda TSE HYB (Hizmet Yeterlilik Belgesi) olarak anılır.

İNKE İş Geliştirme Merkezi, Sanayi ve Hizmet Sektörlerine danışmanlık verecek firmaların yeterlilik şartlarını düzenleyen TS 13082 ve TS 13078 standartlarını kapsamında TSE HYB belgesine sahiptir. Bu belge ile siz müşterilerimize verdiğimiz danışmanlığın yeterliliği TSE tarafından onaylandığını kanıtlamaktadır. Ayrıca, KOSGEB yararlanıcısı olan müşterilerimiz desteklenen konularda bizlere ödediği ücretin destek kapsamında %50 geri dönüşünü KOSGEB’den geri ödemesiz olarak sağlayacaktır.

TSE HYB işlemleri, yaklaşık 4-6 hafta sürmektedir. TSE HYB almak isteyen müşterilerimizin bu süreyi dikkate alarak bizlerle irtibata geçmesini rica ederiz.

TSE HYB standartlarının bazıları hizmet verilecek iş yerinin minimum alanını da belirlemekte olduğundan, iş yeriniz ile ilgili bilgileri bizimle paylaşarak yönlendirme ve bilgilendirme hizmetimizden yararlanabilirsiniz.

TSE HYB, Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik ve Garanti belgesi alımlarında, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından ÖN ŞART olarak talep edilmektedir.

Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının yaptığı kontroller sonucunda sahip olunan belgeler konusunda, uzman kadro ve danışmanlarımız ile tüm brokratik işlemlerinizi sizin adınıza yerine getiriyoruz.

Belediyeler, Sağlık Müdürlükleri, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı İl Müdürlükleri ile ilgili tüm işlemleriniz sözleşme kapsamında yürütülecektir. Gıda Üretim İzinleri ile ilgili işlemler gıda maddesinin cinsine göre farklılıklar göstermektedir. Bu sebeple danışmanlık firmasının uzman kadrosu doğru yönlendirme ve işlerin sorunsuz tamamlanması konusunda önem taşımaktadır. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı İl Müdürlüklerinden emekli uzmanlarımız sizlere hizmet vereceklerdir.

Söz konusu işlemler için gerekli olan marka tesciliniz yok ise Fikri ve Sınayi Tescil İşlemleri menüsünden “Marka Tescil İşlemleri” sekmesini inceleyiniz. Uygun şartlarda marka tescilinizi de İNKE İş Geliştirme Merkezi Marka Vekilleri aracılığı ile yaptırınız.

Barkod standartları ve barkod alfabelerinin kullanımı ve baskı teknikleri konularında daha ayrıntılı bilgi almak için İNKE İŞ Geliştirme Merkezinden bilgi edinilmesini tavsiye ediyoruz.

Barkod İşlemleri, ilgili sözleşme imzalandığı tarihten itibaren iki hafta içinde tamamlanmaktadır.

Noter onaylı bir taahhüt ve giriş aidatı söz konusudur. İlk kuruluş yılındaki firmalar için taban giriş ücreti uygulanırken, kuruluş tarihi itibari ile bir yıldan fazla süre geçmiş olan firmalar için bir önceki yıl ciro dikkate alınarak giriş aidatı belirlenmektedir.

Türkiye’deki GS1 Numaralandırma Organizasyonu TOBB Global Standartlar Merkezi  TOBB-GS1 Türkiye’ye üye olarak GS1 Firma Numarası alan üretici, dağıtıcı ve satıcı firmaların yararlanması amacıyla bir kılavuz hazırlanmıştır,

  • ticari ürünlerin,
  • taşıma birimlerinin,
  • demirbaşların,
  • yerlerin

tanımlanması ve numaralandırılması için uygulanan GS1 standartları konusunda bir klavuz belgesi niteliği taşımaktadır.

Uluslararası ticarette el değiştiren ürünlerin tanımlanması başta olmak üzere tüm elektronik ticaret uygulamalarının altyapısını oluşturan evrensel bilgi tanımlama ve uygulama standartlarını geliştiren ve kurallarını koyan bir yapı kimliğini kazanmıştır. Bu gelişmeler doğrultusunda, 2005 yılı başında organizasyonun adı GS1, sistemin adı da GS1 Sistemi olarak değişmiştir.

Barkod numarası, barkod filmi haline doğru şekilde dönüştüğünde düzgün çalışmaktadır. Barkod filmlerinizi de İNKE İş Geliştirme Merkezi aracılığıyla sorunsuz bir şekilde yaptırabilirsiniz.

SANAYİ SİCİL BELGESİ NEDİR?

6948 sayılı Sanayi Sicil Kanununun 1. maddesi kapsamında değerlendirilen sanayi işletmelerine ve devamlı ve seri halinde tamirat yapan işletmeler ile elektrik veya diğer enerji üreten santraller, gemi inşaatı gibi büyük inşaat yerlerine verilen ve işletmenin üretim faaliyetine başladığı tarihten itibaren 2 ay içinde alınması zorunlu olan bir belgedir.

Sanayi Sicil Belgesi alınabilmesi için KAPASİTE RAPORU gereklidir.

SANAYİ SİCİL BELGESİNİN SANAYİ İŞLETMELERİNE SAĞLADIĞI FAYDALAR NELERDİR?

İhraç kaydıyla mal teslimlerinde KDV Tecil-Terkin işleminden faydalanırlar.

Elektrik faturalarını Sanayi Abonesi Tarifesinden öderler.
Kamu İhale Kanununda yer alan yerli isteklilerin belirlenmesinde avantajlıdırlar.
Dolaylı olarak iş imkanı sağlarlar.
Kamu Kurum ve Kuruluşlarının sağladığı desteklerden yararlanırlar.

KAPASİTE RAPORU NEDİR?

Üretici firmanın ürünlerini ve üretim kapasitesini günde 8 saat ve 300 gün üzerinden veren bir belgedir. Esnaf Sanatkar Odaları, Ticaret Odaları veya Sanayi Odaları tarafından hazırlanır ve TOBB tarafından onaylanır.

Kapasite raporu alacak bir firma sanayi odasına kayıtlı değil ise, kapasite raporu almak için sanayi odasına kayıt olmak zorunda değildir. (Kapasite raporu almak için sanayi odasına kayıt olmak gerekir şeklinde yanlış bir bilgi sıkça karşımıza çıkmaktadır).

Kapasite Raporu almak için, firmanızın ürünleri ve ürünlerin bileşenleri belirlenmeli ve başvuru yapılırken ön bilgi sağlıklı verilmelidir. Verilen bilgiler içinde makine parkı ve çalışan sayısı da önem arz etmektedir.

Kapasite Raporu süreci ilgili odanın yoğunluğuna göre değişmekle birlikte, Ticaret odasında işlemler genel olarak 10-15 gün içinde, Sanayi Odalarında 15-30 günde tamamlanmaktadır.

Gayrisıhhî Müessese (Sıhhi Olmayan İşletme) faaliyeti sırasında çevresinde bulunanlara biyolojik, kimyasal, fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden az veya çok zarar veren veya vermesi muhtemel olan ya da doğal kaynakların kirlenmesine sebep olabilecek müesseselerdir.

  1. Sınıf Gayri Sıhhi Müessese Nedir?

Meskenlerden mutlaka uzak bulundurulmaları gereken işyerleridir.

  1. Sınıf Gayri Sıhhi Müessese Nedir?

Meskenlerden mutlaka uzaklaştırılması gerekmemekle beraber izin verilmeden önce civarında ikamet edenlerin sıhhat ve istirahatleri üzerine gerek tesisatları ve gerekse vaziyetleri itibarıyla bir zarar vermeyeceğine kanaat oluşması için inceleme yapılması gereken işyerleridir.

III. Sınıf Gayri Sıhhi Müessese Nedir?

Meskenlerin yanında açılabilmekle beraber yalnız sıhhî nezarete tabi tutulması gereken işyerleridir.

GAYRİ SIHHI MÜESESELERE RUHSAT VERECEK MERCİLER

Birinci Sınıf Gayri Sıhhi Müesseseler: Büyükşehir Belediyesi, (5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu Madde 7j.)

İkinci Sınıf Gayri Sıhhi Müesseseler: Büyükşehir Belediyesi mülkünde olan 2. sınıf GSM’lere (5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu Madde 7d.) ve her türlü akaryakıt ile sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) ve sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) istasyonlarına (5393 Belediye Kanunu Madde 80.) Büyükşehir Belediyesi, diğerlerine İlçe ve İlk Kademe Belediyeleri (5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu Madde 7c.)

Üçüncü Sınıf Gayri Sıhhi Müesseseler: Büyükşehir Belediyesi mülkünde olan 3. sınıf GSM’lere Büyükşehir Belediyesi (5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu Madde 7d.), diğerlerine İlçe ve İlk Kademe Belediyeleri (5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu Madde 7c.) ruhsat vermekle yetkilidirler.

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatları; 3572 sayılı işyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulune Dair Kanun , 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu, 394 sayılı Hafta Tatili Kanunu, 2464 sayılı Belediye Gelirler Kanunu, 2559 sayılı Polis Vazife ve salahiyet kanunu, 222 sayılı ilk Öğretim Kanunu, 625 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu, 4250 sayılı İspirtolu İçkiler Kanunu, 1593 sayılı Umumi Hıfzısıhha Kanunu, 634 sayılı kat mülkiyeti Kanunu, 3194 sayılı imar kanunu ve ilgili diğer kanun, yönetmelikler ve 10.08.2005 tarih ve 25902 sayılı Resmi Gazetede Yayımlanarak yürürlüğe giren İşyeri Açma ve Çalışma ruhsatlarına ilişkin yönetmeliğe istinaden verilir.

İşyeri açma-çalışma ruhsatı verilmesinde Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü; yapılan inceleme ve araştırmalarda işyerinin, insan sağlığına, çevre kirliliğine, yangın patlama, genel güvenlik, işçi sağlığı, trafik, karayolları, imar, kat mülkiyeti ve doğanın korunması ile ilgili düzenlemelere aykırı olmama şartı aranmaktadır.

Bu yönetmeliğe göre İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatları; Sıhhi Müesseseler, Gayrisıhhi Müesseseler, Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerleri olarak adlandırılır.

Sıhhi Müesseseler :

Bakkal, Market,Kasap,Tavukçu, Balıkçı,
Lokantalar, Kefeteryalar,Çay Ocağı, Pastaneler,
Ekmek  pasta börek yufka , Pizza satış yerleri
Büfe, Şarküteri, Kuruyemişçi, Kantin
Manav, Besin Pazarı
Paket gıda servisleri
Dondurma , Tatlı helva recel satış yerleri
Muhallebici, Dönerci, Kebapçı, Çorba  salonu
Berberler, Kuaförler, Güzellik Salonu
Elbise ve Ayakkabı satış yerleri
Turizm acenteleri
Şirket merkezi büro ve ofisleri
Avize ve elektirik malzemeleri satış yerleri
Mutfak malzemeleri satış yerleri
Eşya satış ve teşhir yerleri, Antika satış yerleri
Kaset,  cd, dvd, kitap satış yerleri
Kuyumcu, Gümüş, Altın, Döviz alış ve satış yerleri
Hediyelik eşya satış yerleri
Dershane,  sürücü kursu  eğitim yerleri
Mobilya, Beyaz eşya satış yerleri

Gibi işletmeler Sıhhi Müesseseler olarak adlandırılır.

Aşağıda müessesenizin durumuna göre istenen belgeler hazırlandıktan sonra,  Belediye Ruhsat ve Denetim Müdürlüğüne  Şahsen veya şirkette imzaya yetkili kişilerce işletme ruhsatı müracaatı yapılır.   İlgili işletmenin iş nev’ine göre Ruhsat ve Denetim müdürlüğü tarafından; İstanbul Büyük Şehir İtfaiye Müdürlüğüne (Yangın, patlama v.b yönünden)  İlçe Tapu Müdürlüğü (kat malikleri ve muvafakat yönünden),  Belediye İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne (imar yönünden)   Gerekli görüldüğünde diğer resmi-özel kurum ve kuruluşlara uygunluk görüşü almak içinmüdürlüğümüz tarafından yazı yazılır. Bu kurumlardan uygunluk görüşleri yazılı olarak Müdürlüğümüze ulaştıktan sonra  oluşturulan ruhsat komisyonunca mahallinde tetkikleri yapılır varsa eksikler ve noksanlar giderilmesi için uyarılır. Eksik ve noksan yoksa Ruhsat harçları  yatırılarak İşletme Açma ve Çalışma Ruhsatı basımı yapılarak imzaya (onaya) sunulur. İmza işlemi biten İşletme ruhsatı Müdürlük tarafından  ücretsiz olarak Çerçevelenerek Çevreye duyarlı kağıt çantası içinde şahsa veya imzaya yetkili kişiye teslim edilir. Verilen Ruhsatların aslı  yönetmelik gereği İşletmede herkesin görebileceği bir yere asılır.

A GERÇEK KİŞİ (ŞAHIS) ADINA YAPILACAK RUHSAT MÜRACATINDA İSTENİLEN BELGELER
1. YERLEŞİM YERİ BELGESİ (Bağlı Bulunduğu Muhtarlıktan)
2. SAĞLIK RAPORU ASLI (Bulaşıcı Hastalığı Olmadığına Dair – (Devlet/Özel Hast. – Sağlık Ocağı))
3. İMZA BEYANNAMESİ (Noter Tasdikli Asıl Suret)
4. NÜFUS CÜZDANI FOTOKOPİSİ
5. İKİ (2) ADET VESİKALIK RESİM (Son Altı 6 (Altı) Ay İçerisinde Çekilmiş)
6. BAŞVURU FORMU
7. SİCİL NUMARASI (Mali Hizmetler Müdürlüğü Gelirler Bürosu (Belediye))
8. TAPU SENEDİNİN FOTOKOPİSİ – KİRA KONTRATI (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti (Asıl Suretlerde Damga Harcı Makbuzu bulunacaktır.))
9. ESNAF ODA KAYIT BELGESİ-USTALIK BELGESİ
10. VERGİ LEVHASININ FOTOKOPİSİ
B TÜZEL KİŞİ (ŞİRKET) ADINA YAPILACAK RUHSAT MÜRACATINDA İSTENİLEN BELGELER
1. ŞİRKETİN KURULUŞ GAZETESİ (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti)
2. SON DURUM TİCARET SİCİL GAZETESİ (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti)
3. TİCARİ FAALİYET BELGESİ (TO – Aslı veya Noter Tasdikli Sureti)
4. İMZA SİRKÜLERİ (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti) – ŞİRKET KAŞESİ
5. YÖNETİM KURULU KARAR TUTANAĞI (Noter Tasdikli Asıl Sureti–Mesul Müdürlük İçin)
6. BAŞVURU FORMU
7. SİCİL NUMARASI (Mali Hizmetler Müdürlüğü Gelirler Bürosu (Belediye))
8. TAPU SENEDİNİN FOTOKOPİSİ – KİRA KONTRATI (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti (Asıl Suretlerde Damga Harcı Makbuzu bulunacaktır.))
9. VERGİ LEVHASININ FOTOKOPİSİ

 

İstenilen Belgeler Yönetmelik Gereği Son 6 (Altı) Aylık Olacaktır

Pasta, Börek, Tatlı, Yufka, simit, Poğaça, Mantı imalathaneleri,

Ekmek Fırını, Ekmek  çeşitleri imalathanesi
Pizza imalatı
Gıda maddeleri üreten veya paketleyen yerler,
Tarım ürünleri paketleyen yerler
Yemek üretim tesisleri
Bal  dolum ve paketleme yerleri,
Tereyağ, Yumurta üretim ve paketleme yerleri
Konfeksiyon imalathanesi
Ayakkabı imalathanesi
Peruk ve suni çiçek yapım yerleri,
Matbaa ve Baskı atölyesi
Hernevi Hurda deposu,
Tomruk ve kereste depoları, Marangozhane
İşlenmiş ve Kurutulmuş deri depolama yerleri,
Oto yıkama ve oto kuaförleri,
Oto tamir ve bakım servisi
Lastik tamir atölyesi
İnşaat malzemeleri depo ve satış yerleri
Kuru temizleme ve çamaşırhane

Gibi faaliyet gösteren  tesisler  Gayrisıhhi işletme olarak adlandırılır.

Aşağıda müessesenizin durumuna göre istenen belgeler hazırlandıktan sonra,  Belediyemiz Ruhsat ve Denetim Müdürlüğüne  Şahsen veya şirkette imzaya yetkili kişilerce işletme ruhsatı müracaatı yapılır.   İlgili işletmenin iş nev’ine göre Ruhsat ve Denetim müdürlüğü tarafından; İstanbul Büyük Şehir İtfaiye Müdürlüğüne (Yangın, patlama v.b yönünden)  İlçe Tapu Müdürlüğü (kat malikleri ve muvafakat yönünden),  Belediye İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne (makina yerleşim projesi onayı ve imar yönünden), Belediye Zabıta Müdürlüğüne (çevre ve gürültü yönünden)  Gerekli görüldüğünde diğer resmi-özel kurum ve kuruluşlara uygunluk görüşü almak için müdürlüğümüz tarafından yazı yazılır. Bu kurumlardan uygunluk görüşleri yazılı olarak Müdürlüğümüze ulaştıktan sonra  oluşturulan ruhsat komisyonunca mahallinde tetkikleri yapılır varsa eksikler ve noksanlar giderilmesi için uyarılır. Eksik ve noksan yoksa Ruhsat harçları  yatırılarak İşletme Açma ve Çalışma Ruhsatı basımı yapılarak imzaya sunulur. İmza işlemi biten İşletme ruhsatı Müdürlüğümüz tarafından  ücretsiz olarak Çerçevelenerek Çevreye duyarlı kağıt çantası içinde şahsa veya imzaya yetkili kişiye teslim edilir. Verilen Ruhsatların aslı  yönetmelik gereği İşletmede herkesin görebileceği bir yere asılır.

A GERÇEK KİŞİ (ŞAHIS) ADINA YAPILACAK RUHSAT MÜRACATINDA İSTENİLEN BELGELER
1. YERLEŞİM YERİ BELGESİ ASLI (Bağlı Bulunduğu Muhtarlıktan)
2. SAĞLIK RAPORU ASLI (Bulaşıcı Hastalığı Olmadığına Dair – (Devlet/Özel Hast. – Sağlık Ocağı))
3. İMZA BEYANNAMESİ (Noter Tasdikli Asıl Suret)
4. NÜFUS CÜZDANI FOTOKOPİSİ
5. İKİ (2) ADET VESİKALIK RESİM (Son Altı 6 (Altı) Ay İçerisinde Çekilmiş)
6. BAŞVURU FORMU
7. SİCİL NUMARASI (Mali Hizmetler Müdürlüğü Gelirler Bürosu (Belediye))
8. TAPU SENEDİNİN FOTOKOPİSİ – KİRA KONTRATI (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti (Asıl Suretlerde Damga Harcı Makbuzu bulunacaktır.))
9. ESNAF ODA KAYIT BELGESİ- USTALIK BELGESİ
10. VERGİ LEVHASININ FOTOKOPİSİ
11. MOTOR BEYANNAMESİ
12. MAKİNE YERLEŞİM PROJESİ (3 Adet Olacaktır)
13. YAPI KULLANMA İZİN BELGESİ
B TÜZEL KİŞİ (ŞİRKET) ADINA YAPILACAK RUHSAT MÜRACATINDA İSTENİLEN BELGELER
1. ŞİRKETİN KURULUŞ GAZETESİ (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti)
2. SON DURUM TİCARET SİCİL GAZETESİ (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti)
3. TİCARİ FAALİYET BELGESİ (İTO – Aslı veya Noter Tasdikli Sureti)
4. İMZA SİRKÜLERİ (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti)- ŞİRKET KAŞESİ
5. YÖNETİM KURULU KARAR TUTANAĞI (Noter Tasdikli Asıl Sureti–Mesul Müdürlük İçin)
6. BAŞVURU FORMU
7. SİCİL NUMARASI (Mali Hizmetler Müdürlüğü Gelirler Bürosu (Belediye))
8. TAPU SENEDİNİN FOTOKOPİSİ – KİRA KONTRATI (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti (Asıl Suretlerde Damga Harcı Makbuzu bulunacaktır.))
9. VERGİ LEVHASININ FOTOKOPİSİ
10. MOTOR BEYANNAMESİ
11. MAKİNE YERLEŞİM PROJESİ (3 Adet Olacaktır)
12. YAPI KULLANMA İZİN BELGESİ
 İstenilen Belgeler Yönetmelik Gereği Son 6 (Altı) Aylık Olacaktır

Yerli Malı Belgesi için başvuru yapan kuruluşların mallarının Mayıs 2013’den itibaren “TÜRK MALI” olarak belgelenmesi yönünde  resmi yazı ilgili oda birliklerine ulaştı. Oda personelinin eğitim çalışmaları tamamlandı. http://www.tobb.org.tr/DisTicaretMudurlugu/Sayfalar/Duyurular.aspx

 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun 63. maddesinde; “Yaklaşık maliyeti eşik değerlerin altında kalan ihalelere sadece yerli isteklilerin katılması, yaklaşık maliyeti eşik değerlerin üzerindeki ihalelerden; mal alımlarında Sanayi ve Ticaret bakanlığı ile diğer ilgili kurum ve kuruluşların görüşleri alınarak, Kurum tarafından yerli malı olarak belirlenen malları teklif eden yerli istekliler lehine, % 15 oranına kadar fiyat avantajı sağlanması hususlarında idarelerce ihale dökümanına hükümler konulabileceğinden yerli istekliler lehine avantajı uygulanacak mal alım ihalelerinde ihale konusu mal yerli malı olarak değerlendirilecektir.” Denilmektedir.

Yerli Malı Belgesi Başvuru Evrakları Hangileridir?
– Dilekçe
– Kapasite Raporu
– Sanayi Sicil Belgesi (Sanayi Sektörü)
– Gıda Sicil Belgesi (Gıda sektörü)
– Gıda Üretim Sertifikası

Yerli Malı Belgesi Tanzim İşlemleri Nasıl Yürütülür?

Talep sahibi İNKE İş Geliştirme Merkezine Hizmet Talep Formu ile müracaat eder. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından düzenlenen Sanayici ise Sanayi Sicil Belgesi çıkarılır, Gıda ve tarımsal ürünler ile ilgili ise Gıda Sicil Belgesi ve Gıda Üretim Sertifikası çıkarılır, Kapasite Raporu alınır, Durumu açık olmayan hallerde ürünün tümüyle Türkiye de üretildiği veya üretim sürecinin önemli bir aşamasının ve ekonomik yönden görülen en son esaslı işçilik ve eylemin Türkiye de yapılmış olduğuna dair Ekspertiz Raporu düzenletilir. Tamamlanan tüm bu belgeler sonucunda belirtilen ürünlerle ilgili olarak ” Yerli Malı Belgesi” tanzim edilmesi için odaya ücreti yatırılarak başvuru yapılır.

Tüm işlemlerinizin sorunsuz olarak tamamlanması için İNKE İş Geliştirme Merkezinin uzmanları hizmete hazırdır.

Zaman, zaman kapsamı, verilme usulü, alınmadığında karşı karşıya kalınacak yaptırımın niteliği değişse de işyerlerinin yerine getirmesi gereken yükümlülüklerden birisi de işletme belgesi alınması yükümlülüğüdür. İşletme belgesi işyerinin iş güvenliği mevzuatına uygun kurulduğunu belirten bir belgedir.

1475 sayılı İş Kanunda olduğu gibi, 2003 yılında çıkartılan 4857 sayılı İş Kanununda da Kurma İzni ve İşletme Belgesi alması zorunluluğu korunmuştur. 15 Mayıs 2008 tarihinde çıkartılan 5763 sayılı kanunla 4857 sayılı yasada birtakım değişiklikler yapılmıştır.78 madde ve 95. maddede yapılan değişikliklerden anlıyoruz ki; işyerlerinin Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından kurma izni alması zorunluluğu kaldırılmıştır. İşletme belgesi alması zorunluluğu ise sürmektedir.

İş Kanunun 95. maddesinde şu hüküm yer almaktadır;

“İşyerinin açılmasına izin vermeye yetkili belediyeler ile diğer ilgili makamlar bu izni vermeden önce, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca iş mevzuatına göre verilmesi gerekli işletme belgesinin varlığını araştırır. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca işletme belgesi verilmemiş işyerlerine belediyeler veya diğer ilgili makamlarca açılma izni verilemez”

İş Kanunun 78. maddesinde de;

İş sağlığı ve güvenliği mevzuatına uygunluğu yönünden; işçi sayısı, işin ve işyerinin özellikleri ile tehlikesi dikkate alınarak işletme belgesi alması gereken işyerleri ile belgelendirilmesi gereken işler veya ürünler ve bu belge veya belgelerin alınmasına ilişkin usul ve esaslar Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca çıkarılacak yönetmeliklerle belirlenir.” Hükmü yer almaktadır. Sözü edilen yönetmelik 4 Aralık 2009 tarih ve 27422 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır

Kanunun 105. maddesinde İşletme Belgesi almadan işyeri açan işveren veya işveren vekiline 1.000 TL para cezası öngörülmektedir. 5763 sayılı Kanunun Resmi Gazetede yayımlanma tarihi olan 26 Mayıs 2008 tarihinden sonra açılmış işyerleri için bu hükmün uygulanması, daha önce açılmış olan işyerleri için Kabahatler Kanunundaki zaman aşımı sürelerinin göz önünde bulundurularak cezai işlem yapılması kaçınılmazdır.

İşletme Belgesi almayan işyerlerine açma izni veren Belediyeler ve diğer makamlar hakkında Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının suç duyurusunda bulunması mümkündür.

4 Aralık 2009 tarih ve 27422 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan İşletme Belgesi Alınması Hakkında Yönetmeliğe göre; Sanayiden sayılan işlerin yapıldığı, elli veya daha fazla işçinin istihdam edildiği işyerlerine işletme belgesi alınması gerekmektedir.

E-Devlet projesi ile başlayan elektronik ortamda işlem yapılması süreci, firmaların elektronik olarak tanımlanması gerekliliğini ortaya çıkarmıştır.

E-imza, firma yetkilisinin, firmayı elektronik ortamda temsil etmesini sağlayan elektornik sertifikadır.

E-imza, her geçen gün genişleyen uygulama alanı ile hızla yaygınlaşmaktadır. 1 yıllık, 2 yıllık ve 3 yıllık olmak üzere alınabilmektedir.

E-imza sağlayıcılarının karmaşık prosedür ve dokümantasyonundan kurtularak e-imzanıza sahip olmak ve TSE başvurularınızı, Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik ve Garanti Belgesi başvurularınızı gerçekleştirmek için İNKE İş Geliştirme Merkezi uzmanları hizmetinizdedir.

Tarımsal mücadelede kullanılan alet ve makinalar hariç, kredili satışı istenilen tarımsal mekanizasyon araçlarını üreten veya ithal eden firma T.C. Ziraat Bankası A.Ş ve Tarım Kredi Kooperatifleri aracılığı ile düşük faizli kredilendirme kapsamında pazarlamak istediği ürünü için Bakanlıktan Zirai Kredilendirme Belgesi almak zorundadır.

Zirai Kredilendirme Belgesi alınması için Deney Raporu alınması gerekmektedir. Deney Raporunun alınması ile ilgili tüm başvuru ve takip işlemleri İNKE  Danışmanlık tarafından takip edilmektedir.

Zirai Kredilendirme Belgesi alınmasından sonra Kredili satış yapılması için Tarım Kredi Kooperatif birliği ile sözleşme yapılması için Tüm gereklilikler İNKE Danışmanlık tarafından takip edilmekte olup sonuçlandırılmaktadır.

Talepleriniz için Teklif İsteyin.

İNKE Business Development Center